בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"החקירה הזאת היא בעיקר ביזוי להלל"

פעיל הר הבית ממארגני האירוע לזכר הלל הי"ד היום, עוכב במהלך הארגון טרם תחילת האירוע. "זהו ניסיון להפרעה מכוונת ופגיעה של ממש בהלל המנוחה"

  • אברהם שפירא
  • ו' תמוז תשע"ו - 22:20 12/07/2016
גודל: א א א
משפחתה של הלל אריאל בכניסה להר הבית (הלל מאיר TPS)
משפחתה של הלל אריאל בכניסה להר הבית (הלל מאיר TPS)

במהלך ההתארגנות לאירוע העליה להר הבית הבוקר (שלישי) לזכר הלל יפה אריאל הי"ד שנרצחה בפיגוע בקריית ארבע לפני שבוע וחצי, עכבו בלשים את חיים ברוש, פעיל בארגוני המקדש בעקבות פוסט שכתב לפני מספר חודשים. לדבריו, מטרת החקירה היא הפרעה לקיום האירוע.

"הגעתי הבוקר לאירוע לכבוד הלל" סיפר ברוש בשיחה עם הקול היהודי. "הייתי מופקד על כמה עניינים כמו תיאום חכ"ים ודברים כאלו, והיו שם הרבה בלשים בשטח. הגעתי לאחד הרכבים ליד שער האשפות ממנו היו צריכים לפרוק ציוד. פתאום באו מאחורי שני בלשים, לקחו תעודות זהות ועיכבו אותי לחקירה בלי לומר לי סיבה. בנוסף לא הסכימו שאני אקח את התיק שלי שהיה כמה מטרים לידי".

התמונה עליה נחקר ברוש (פייסבוק)

ברוש הוכנס לניידת שלקחה אותו מהמקום לתחנת המשטרה קישלה בעיר העתיקה והוא הוכנס לחקירה. "אמרו לי שהגעתי לאירוע במטרה לעורר פרובוקציות, ובנוסף שבעבר, לפני הרבה זמן, פורסם איזו פוסט שבו אני נראה מניף דגל בהר הבית. לא הבנתי מה הם רוצים. היה נראה שיש להם איזה ניסיון לשבש את האירוע. ברוך ה' זה לא עבד להם, כי עבדנו מאוד מסודר. הדברים יסתדרו מעצמם על ידי אנשים אחרים".

ברוש מותח ביקורת על עצם החקירה. "דבר ראשון ראיתי שיש להם ערימה של מסמכים חסויים שכל פעם שהם רוצים לשבש איזה משהו הם שולפים אחד מהם. במקרה הזה זו הייתה הנפת דגל בהר הבית. אלו שיטות של הפחדה, שיטות שלא נהוגות במשטרים דמוקרטיים. אמרתי את זה לשוטרים בחקירה; לעצור בן אדם באמצע אירוע, בלי להזמין אותו קודם לחקירה ולחקור אותו על פוסט שפורסם לפני כמה חודשים זה הפחדה".

ברוש הוסיף: "אני מרגיש שהם ביזו את הלל אריאל שבסך הכול באתי לכבד את זכרה ולעלות אנשים להר הבית בצורה חוקית ומכובדת. זה אירוע שעבדנו כל כך קשה כדי שיהיה אירוע מכובד וחוקי. החקירה הזו אומרת לי: אתה הולך ישר, תמשיך ככה, בכל הכוח. אני לא מוותר. גם בפוסט שעליו נחקרתי כתוב שלא נפחד משום מעצר. אין שום לחץ. רק לפני פחות משבוע הייתי בפגישה אצל מפקד הר הבית על חתימת טופס לא חוקי כנגד העולים להר. אם הם היו רוצים לפגוש אותי שם הם יכלו, הפגישה הייתה ידועה מראש והם יכלו להתארגן על זה. זה היה סך הכול ניסיון להפרעה מכוונות ופגיעה של ממש בהלל המנוחה, לא רואה שום סיבה אחרת".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד