בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"היה נס שהאבן לא פגעה בילדים"

שוב הותקפה משפחה יהודית בירושלים, והפעם באבו תור. "המשטרה לא נותנת לנו בטחון", אומרת האם שבנה הקטן נפצע מרסיסים

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • כ' אלול תשע"ד - 21:40 15/09/2014
גודל: א א א
רכב שהותקף בירושלים. ארכיון (סוכנות תצפית)
רכב שהותקף בירושלים. ארכיון (סוכנות תצפית)

כבר תקופה ארוכה שבכל רחבי ירושלים מתגברות התקפות הטרור, וגם באבו תור בהחלט מרגישים את העלייה בהתקפות הערבים. לאחר שבשבוע שעבר פרסמנו בקול היהודי ראיון עם ברוך פרוס, המתגורר בשכונה, הותקפה היום (ב') אשתו של ברוך בעת שנסעה עם ילדיה מביתם, לעבר שכונת תלפיות.

"נסעתי עם הילדים בסביבות שתיים וחצי בצהריים לכיוון תלפיות", מספרת בשיחה עם הקול היהודי רות פרוס. "לפני הפניה לרחוב נעמי נסעתי לאט כי היו מכוניות בצד הכביש והיה צריך לעקוף את פחי הצפרדע, ומעבר לפח עמדו ארבעה נערים ערבים שזרקו אבן על הרכב".

האבן ניפצה את אחד החלונות ונפלה בין ילדי המשפחה בני חמש ותשע וחצי. "הבן שלי בן החמש נפגע מהזכוכיות בפנים ובצוואר, ואני בלמתי מיד, יצאתי מהרכב והצלחתי לתפוס את אחד הערבים שהיה נראה בערך בן 16", היא מספרת. "רציתי להביא אותו למשטרה, אבל בגלל שהילדים היו ברכב וגם הפלאפון, והוא החל לצעוק, נאלצתי לשחרר אותו".

רות חייגה למוקד עיר דוד האחראי על האבטחה במתחם בו הם מתגוררים, ואנשי האבטחה התקשרו למשטרה. "היום ואתמול היו כוחות מג"ב בבניין שלנו אז הם שלחו אותם, והם הגיעו אחרי די הרבה זמן, קרוב לעשר דקות, כי הכביש גם היה חסום עם הרכב שלי. כל הערבים רצו שאני אזוז אבל אמרתי שאני מחכה למשטרה".

השוטרים ליוו את רות וילדיה לתחנת משטרת מוריה בתלפיות, שם הגישה תלונה ואמבולנס מד"א הגיע בכדי להעניק טיפול לבנה הקטן שנפצע באורח קל. "הילדים כמובן היו מבוהלים מאוד מהאירוע", היא אומרת, ומציינת כי בסוף העדות במשטרה, כאשר נשאלה אם יש לה דבר מה להוסיף, התייחסה להדרדרות הבטחונית באזור. "אמרתי שאני דורשת מהמשטרה לטפל בעניין ולתפוס את החוליות שזורקות בקבוקי תבערה, והבחורים שזורקים אבנים. זה היה נס שהילדים לא נפגעו מהאבן, וצריך לזכור שאנחנו גרים 3 דקות הליכה מדרך חברון. מלון הר ציון לידינו, זה מקום מרכזי, אבל לא עוזר שום דבר כי המשטרה לא עובדת כמו שצריך. הם יודעים מי עשה אבל גם כשעוצרים אז משחררים אותם".

יש לציין כי הערב פרסמה המשטרה כי נעצרו חמישה ילדים ערבים כבני 12 ו-13 מאבו תור בחשד שהשליכו בקבוקי תבערה על מתחמי היהודים בשכונה. "בשבת זרקו עלינו אבנים באמצע ארוחת שבת", מציינת רות. "כהמשטרה מגיעה לא זורקים אבנים, אבל מיד לאחר שהם הולכים הכל מתחדש. המשטרה עוסקת רק ב'תג מחיר', אבל פה כשמדובר באזרחים שקטים שרוצים רק לעבוד ולחזור הביתה, לא נותנים להם בטחון".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד