בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

היו"ר הערבייה סלקה את סמוטריץ' מהדיון

חה"כ סמוטריץ' הגן על זכותו של העם היהודי להאבק בהתבוללות: "אלפי שנים שמרנו על עצמנו מלהתבולל". בתגובה להוצאתו מהדיון אומר סמוטריץ': "סולימאן מנסה לקדם את האג'נדה של מפלגתה"

  • אורי קירשנבום
  • י"ג חשון תשע"ז - 12:59 14/11/2016
גודל: א א א
בצלאל סמוטריץ' (הלל מאיר TPS) הלל מאיר TPS
בצלאל סמוטריץ' (הלל מאיר TPS) הלל מאיר TPS

סערה בוועדה לקידום מעמד האישה: יושבת הראש הערבייה של הוועדה לקידום מעמד האישה, חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן, הוציאה מחוץ לאולם הדיונים את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לאחר שהצדיק פעילות נגד התבוללות.

הוועדה דנה בפעילותה של עמותת "חמלה" המפעילה הוסטל לבנות דתיות וחרדיות עם רקע של מצוקה אישי ומשפחתי. בתחקיר של עיתון 'הארץ' נטען כי ההוסטל נועד לשמש בין היתר כמקום מפלט לבנות יהודיות שנחלצו מקשרים עם גברים ערבים ושהעמותה עומדת בקשר עם ארגון להב"ה הפועל למניעת התבוללות.

יו"ר הוועדה חה"כ תומא-סלימאן אמרה בדיון שהעובדה שהעמותה מתוקצבת על ידי משרד הרווחה מעוררת תמיהה כיוון שלא מדובר בפעילות רווחה אלא פעילות המונעת מאידיאולוגיה. היו"ר הקריאה ציטוטים מפרסומים של המקום מלפני כ-15 שנים על כך שששומרים על הבנות "לפני שתגענה לכפר ולפני שיוולד להם אחמד".

נציגות ההוסטל טענו שאין כל קשר בין ההוסטל לבין ארגון להב"ה ושכיום אין אף בת בהוסטל שחולצה מכפר ערבי.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ניצל את רשות הדיבור שלו להגן על העמותה וההוסטל שמפעילה. לדבריו, כל עוד המקום מסייע לאנשים במצוקה הרי שיש לתקצב אותו ואין לבחון מהן השקופתיהם של ראשי העמותה.

הפגנה נגד התבוללות. ארכיון

לאחר מכן הוסיף סמוטריץ' ואמר: "למנוע התבוללות במדינת ישראל המדינה היהודית זה הדבר הכי לגיטימי בעולם והכי לא גזעני בעולם". סמוטריץ' פנה לחה"כ תומא-סלימאן ואמר: "אנחנו עם של אלפי שנים, אתם לא מכירים דבר כזה, אתם חיכוי היסטורי...", ולקול קריאותיה של הח"כית הערבייה הוסיף: "אנחנו עם של אלפי שנים של מסורת. מה ששמר עלינו אלפי שנים זה ששמרנו על עצמנו מלהתתובלל. באנו לכאן אחרי אלפי שנים וגם כאן אנחנו נאבק בהתבוללות. נעשה את זה ברצון, אנחנו לא כופים על אף אחד, אנחנו נשכנע כדי שיהודים יתחתנו עם יהודיות... אתם מניחים כאן בבסיס הדיון שמניעת התבוללות היא דבר פסול... אתם מתעלמים מזה שרוב הבנות שהולכות עם ערבים זה בנות חלשות שמנצלים את החולשה שלהן, אתם מתעלמים מהסוגיה הזו".

בשלב זה קראה חה"כ תומא-סלימאן לסדרנית להוציא את חבר הכנסת סמוטריץ' מאולם הדיונים.

בתגובה, אומר חה"כ סמוטריץ' לקול היהודי: "בעקבות כתבה ב'הארץ' ח"כ סולימאן החליטה לקדם את האג'נדה של מפלגתה ולהפוך את מדינת ישראל למדינת כל לאומיה. ניצול הועדה לקידום אג'נדה פוליטית זהו צעד לא ממלכתי ולא ראוי. יתרה מזאת, בהיותי בזכות דיבור בועדה טענתי שגם אם אכן בין מטרות העמותה נכתב שהם מבקשים למנוע התבוללות זוהי מטרה לגיטימית וראויה במדינת ישראל. מי שטוען שהתנגדות להתבוללות היא גזענות יש לו בעיית זהות קשה והוא בוודאי לא מייצג את הרוב המוחלט של החברה היהודית במדינת ישראל. אלפי שנים עם ישראל שמר על עצמו ועל קיומו ומחובתנו לוודא שזה יימשך גם במדינה היהודית. דעותיי, לא מצאו חן בעיני יו"ר הועדה והיא החליטה להוציא אותי מהועדה, מקארתיזם במלוא תפארתו".

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין אומר לקול היהודי: "עצוב מאוד שבמדינת ישראל מי שמעז לשמור על בנות ישראל שלא יתבוללו מועף מהוועדה בכנסת ויש כאלה שנלחמים נגדו. אני חושב שבמדינה יהודית נורמלית יו"ר הוועדה הזו אמורה לעוף מהכנסת ומהמדינה בכלל".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד