בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הישוב אבני חפץ הרס מאחז

צה"ל לחץ ומזכירות אבני חפץ הרסה מאחז שהקימו בני נוער

  • כ"ג חשון תשע"ה - 18:57 16/11/2014
גודל: א א א
מבנה בבניה בנקודת יונתן
מבנה בבניה בנקודת יונתן

לפני מספר חודשים החליטו בני נוער מהישוב אבני חפץ שבשומרון להקים נקודה חדשה סמוך לישוב, נקודת יונתן שמה, על שם יוני נתניהו הי"ד.

בני הנוער החלו לפתח את המקום, הקימו סוכה ומבנה עץ ונטעו מספר עצים. ניסיון לפתוח שביל גישה למכוניות נכשל לאחר שחיילים עצרו את העבודות, אך בני הנוער ביקשו להמשיך ולפתח את המקום, כצעדים ראשונים לקראת הקמת שכונה חדשה בידי הישוב ברגע שיתקבלו לכך אישורים.

אולם בשבוע שעבר הוחרב מבנה העץ שהיה במקום. לא צה"ל או המשטרה החריבו את הנקודה אלא דווקא מזכירות הישוב. לדברי בני הנוער, הצבא לחץ על הישוב להרוס את המקום ולמנוע את הגעת בני הנוער, וזאת בטענה שמדובר בשטח של ערבים, וכי נוכחות בני הנוער במקום גורמת לכאב ראש עבור הצבא.

בישוב טוענים כי מלבד לחץ הצבא, מזכירות הישוב לא ראתה בעין יפה את הקמת הנקודה, וזאת מחשש שבני הנוער ידרשו בעלות על המקום. אולם מסמך עליו החתימו בני הנוער תושבים, מפריך את הטענה. במסמך, שהוגש למזכירות, מבקש פנחס כהן, אחד מבני הנוער, לאפשר לו להקים את הנקודה, תוך שהוא מדגיש כי מדובר בשטח שנמצא בבעלות הישוב וכי מטרת הקמת מבני העץ היא לחיזוק האחיזה והכנה לבניית שכונה בנקודה, וכי אין לו כל טענת בעלות על השטח.

יש לציין כי משיחה עם גורמים בהנהגת הישוב, לא עלו טענות בדבר התנהלותו של כהן ויתר בני הנוער במקום.

ממזכירות אבני חפץ נמסר בתגובה: ״מדובר בשטח ציבורי שהוא חלק מהישוב, נשמר ונמצא באחריות הישוב. השטח אינו מיועד להקמת סככות או מבנים פרטיים במקום, אלא בתי קבע ושכונה חדשה בעזרת ה׳״.

סוכה בנקודת יונתן באבני חפץ

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד