בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הכנסת אישרה ההטבה לארגון השמאל

לאחר דיון סוער: וועדת הכספים אישרה הכרה להחזר מס לעמותת שמאל שפועלת כנגד ישראל וצה"ל בעולם, זאת בהגבלת זמן

  • כ"ה תשרי תשע"ז - 17:10 27/10/2016
גודל: א א א
בצלאל סמוטריץ'. פעל כנגד עמותת השמאל (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)
בצלאל סמוטריץ'. פעל כנגד עמותת השמאל (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)

וועדת הכספים קיבלה היום (חמישי) באופן חלקי בלבד את דרישת חברי הכנסת מהליכוד ומהבית היהודי בעניין הטבות מס לעמותת השמאל 'אמנסטי' וקבעה כי העמותה תקבל הכרה להחזר מס לתקופה בת שנה.

ביום שלישי פנו חברי כנסת מהליכוד ומהבית היהודי ליו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני בדרישה לפצל את הצבעת וועדת הכספים בכנסת הטבות מס לעמותת השמאל 'אמנסטי' ולאחר מכן למנוע מהעמותה שלבריהם פוגעת במדינת ישראל בארץ ובעולם לקבל הטבות מס בתרומות שהיא מקבלת במדינה.

בוועד הכספים נערך בעקבות דרישת חברי הכנסת דיון סוער בעניין הזה. כאמור,בסופו של דבר סוכם בדיון כי ארגון אמנסטי יקבל אישור כפי שביקש, אולם במקרה שלו האישור יוגבל לשנה אחת בלבד.

במקביל יוגש עוד היום תיקון לחוק מס הכנסה על ידי ח"כ בצלאל סמוטריץ', בגיבוי שרת המשפטים שקד, בו נאמר כי רק עמותות הפועלות לטובת אזרחי ישראל ושלא פועלות נגד מדינת ישראל בעולם יהיו זכאיות להטבת מס עבור התורמים של העמותה.

עוד עולה כי שרת המשפטים תקדם את החוק בתהליך מזורז ובכך ימנע בעתיד מצבים שארגונים הפועלים נגד מדינת ישראל יקבלו הטבות המס ממדינת ישראל.

לפני כחצי שנה אישר יו"ר הוועדה ח"כ גפני הטבות מס לארגון שמאל אחר בשם 'רופאים למען זכויות אדם' שפועל גם הוא כנגד צה"ל. לאחר דרישה דומה לזאת שעלתה לגבי 'אמנסטי' לפיה יש לפתל את ההצבעה לגבי עמותת הרופאים, אושרו ההטבות זאת בסיועו של גפני עצמו שהצביע בעד האישור.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד