בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הכפר הערבי שפוגע בעתיקות הסטוריות

כיצד הכפר הערבי הבלתי חוקי פוגע באתר עתיקות היסטורי מימי בר כוכבא בצפון. ומה עושים הרשויות? "הרשויות מצידן מעבירות את הכדור מאחת לשניה", אומרים בתנועת רגבים

  • אברהם שפירא
  • ד' תשרי תשע"ה - 18:36 28/09/2014
גודל: א א א
העתיקות בחרבת רומא
העתיקות בחרבת רומא

תנועת 'רגבים' פרסמה בדף הפייסבוק שלה מקרה - אחד מיני רבים על השתלטות ערבית בשטחים פרטיים, הפעם על אתר ארכיאולוגי עתיק בו התגלה יישוב יהודי.

היישוב 'חרבת רומא' הוא יישוב יהודי מימי בית המקדש הראשון הממוקם סמוך לתל חרתון בצפון. "באתר", כך מספרים בתנועת 'רגבים', "מספר מבנים, מחילות מסתור ומערות מתקופת מרד בר כוכבא והמקום מוגדר כפארק לאומי. מזה מספר שנים קיים בראש התל ישוב ערבי, בלתי חוקי, הבנוי ממספר מבנים ופחונים. המבנים פוגעים פגיעה מתמשכת בחזות האתר ההיסטורי, גורמים ללכלוך ולזיהום התל ובאופן כללי פוגעים ביעוד המוגדר של המקום של אתר עתיקות תיירותי" אומרים ב'רגבים'.

במסגרת פעילותה של תנועת 'רגבים' בשמירת אדמות השייכות לעם היהודי, פנתה התנועה בעניין לרשות העתיקות, לסיירת הירוקה וכן לוועדה לתו"ב יזרעאלים מספר פעמים. "הרשויות מצידן מעבירות את הכדור מאחת לשניה" אומרים ב'רגבים', "הן מכירות כמובן את הנושא ומודות שהמבנים קיימים כבר מספר שנים אבל ממש לא מזדרזות לפעול לשינוי המצב. זו ההסטוריה של כולנו ולא ניתן להפוך אותה לבית פרטי תוך רמיסת החוק" מכריזים ב'רגבים', "אנחנו לא מרפים וממשיכים לדרוש מהרשויות לעשות את תפקידן".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד