בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הכרזת מלחמה על הציונות הדתית"

נער יהודי הנתון במעצר, לא שוחרר למעצר בית בנוף איילון בשם "קיצוניות" התושבים. "מעשה מכוער של שירות הביטחון הכללי שפוסל למעשה יישוב בישראל"

  • י"ד אייר תשע"ו - 15:37 22/05/2016
גודל: א א א
שלט הכניסה לנוף איילון (Oyoyoy)
שלט הכניסה לנוף איילון (Oyoyoy)
שופט בית המשפט המחוזי בלוד אחיקם סטולר קיבל את המלצת שירות הביטחון הכללי ודחה "חלופת מעצר" ביישוב נוף איילון לאחד מעצורי תג מחיר. העצור שהיה קטין בעת ביצוע העבירות מואשם בהצתת כנסיה והצתות נוספות.
בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת הפרקליטות ועצר אותו עד לתום ההליכים נגדו, אולם בעקבות ערר שהגיש עורך דינו איתמר בן גביר, הורה בית המשפט העליון לבחון אפשרות לשחררו בחלופת מעצר באיזוק אלקטרוני.
השופט חנן מלצר קבע כי גם במקרים קשים יש לבחון חלופת מעצר ואם העצור יעמוד בתנאים של איזוק אלקטרוני ומפקחים שיהיו צמודים אליו, אין סיבה שלא ניתן יהיה לשחררו. בית המשפט העליון החזיר לבית המשפט המחוזי את התיק והשופט סטולר קיים דיון ודן בהמלצת שירות המבחן והפיקוח האלקטרוני שהמליצו שניהם לשחרר את הנאשם, אלא שברגע האחרון שלפו בשב"כ ופרקליטות קלף "חומר מודיעני חסוי" המלמד כי הסביבה בה אמור לשהות הנאשם - נוף איילון - היא, לטענת השב"כ, סביבה המגלה ניכור למוסדות המדינה.
נטען כי גם למפקחים שהוצעו, אנשי חינוך ותיקים, קשר משפחתי עם פעיל ימין בולט והם למעשה מחותנים של אותו פעיל ויש בכך כדי למנוע את שחרורו של הנאשם לנוף איילון.
היום החליט השופט המחוזי לדחות את הבקשה וקיבל את המלצת השב"כ. השופט קבע כי המפקחים שותפים לאידיאלוגיה הקיצונית שבה מחזיק הנאשם דהיינו מפקחים שמגלים ניכור למוסדות המדינה, ושקשורים בקשרים חברתיים וקשרי משפחה לפעילים שונים שהיו מעורבים במעשים אלימים על רקע אידיאלוגי.
עורך הדין בן גביר הודיע כי יגיש ערר לבית המשפט העליון על ההחלטה. "השב"כ החליט לסכל החלטה של שופט בית המשפט העליון ולפיכך שלפו את העניין של חומר סודי בשלב מעצר עד תום ההליכים שהוא חריג שבחריגים ועוד חומר הקשור למפקחים. עוד יותר תמוהה החלטתו של השופט סטולר לקבל את עמדת השב"כ כי נוף איילון הוא מקום שבו יש ניכור למוסדות המדינה, זוהי הכרזת מלחמה על הציונות הדתית".
"להפוך את נוף איילון למקום ששותף לאדיאולוגיה הקיצונית וסביבה שמגלה ניכור למדינה זו לא רק הטעיית בית המשפט אלא מעשה מכוער של שירות הביטחון הכללי שפוסל למעשה יישוב בישראל רק בגלל שתושבי היישוב שומרי תורה ומצוות. האם הם היו מעיזים לעשות מעשה זה על כפר שמריהו או אפילו על נווה שלום?" ציין עורך הדין בן גביר, והוסיף כי "במהלך הדיון נשאלו שאלות באשר להשקפות העולם של המוצעים לפיקוח, כנראה שחזרנו לימי הפנקס האדום של מפאי".
תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד