בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המדינה: נשים יוכלו לטבול ללא בלנית

כך התחייבה פרקליטות המדינה בתשובה לעתירה שהוגשה בבג"ץ. דובר הרבנות מיהר להסביר שהדברים לא תואמו איתם

  • ט"ז סיון תשע"ו - 14:29 22/06/2016
גודל: א א א
מקווה (תמר הירדני)
מקווה (תמר הירדני)

הרבנות תחייב את המקוואות ברחבי הארץ לאפשר לנשים החפצות בכך לטבול במקווה ללא נוכחות בלנית, כך נכתב בתשובה שהגישה פרקליטות המדינה לבג"ץ במסגרת עתירה שהגישו ארגוני נשים נגד הרבנות הראשית.

במקביל, המועצות הדתיות ידאגו שייתלו שלטים בממקוואות בהם יובהר כי על פי ההלכה יש לנשים להקפיד על נוכחות בלנית בשעת הטבילה, אך נשים המתנגדות לכך בכל אופן יוכלו לטבול כרצונן בין בנוכחות חברה או לבד לגמרי.

בתשובה לבג"ץ צוין כי לאחר ישיבות רבות במשרד המשפטים וכן עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוחלט שקיים קושי משפטי להתנות את טבילת הנשים בנוכחות בלנית בחדר הטבילה.

זמן קצר לאחר פרסום הידיעה בתקשורת מיהרו ברבנות להכחיש שהם אכן יאשרו את הדברים. "ברצוננו להבהיר שהעמדה המשפטית שנקבעה ונכתבה בתשובת הפרקליטות לבג"ץ, לפיה נשים יוכלו לטבול שלא בהתאם לדרישות ההלכה – הינה עמדה משפטית של פרקליטות המדינה והרבנות הראשית לא שינתה ולא תשנה בכהוא זה את עמדתה", מסר דובר הרבנות הראשית. "ככל שהטובלת בוחרת לטבול שלא בהתאם לכללי הלכה, בידה לטבול גם בבריכת שעשועים, שכן טבילתה לבטלה".

יצויין, כי עורך הדין ישראל פת, היועץ המשפטי של משרד הדתות אמר בעבר בשיחה עם הקול היהודי כי קיים חוזר מנכ"ל המורה על כך שיש לאפשר לכל אישה לטבול כרצונה, אפילו אם מדובר ללא נוכחות בלנית או שמדובר ברווקה. יחד עם זאת, במקומות מסויימים בלניות נמנעו מלאפשר לנשים לטבול ללא בלנית, כמו למשל במקוואות רבים בירושלים.

כתב ערוץ 2, יאיר שרקי, העלה לפני כמה חודשים את סיפורן של נשים שמגיעות למקוואות בירושלים מלוות במצלמות נסתרות במטרה לתעד את סירוב הבלניות לאפשר להן לטבול.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד