בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המועצה לשלום הילד בפנייה לאלוף

סערת הילד מיצהר שהורחק בצו מנהלי: "יש להביא בחשבון את גילו של הקטין"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט"ו סיון תשע"ו - 21:52 21/06/2016
גודל: א א א
אילוסטרציה (יהודה פרל)
אילוסטרציה (יהודה פרל)

לאחר פניית הקול היהודי: המועצה לשלום הילד שיגרה הבוקר (שלישי) מכתב לאלופי הפיקוד בצה"ל, רוני נומה מפיקוד מרכז ויואל סטריק מפיקוד העורף אשר גרשו, בצו מנהלי ללא משפט, קטין מביתו בישוב יצהר שבשומרון.

משפחתו של הקטין, אשר לא מצאו לו חלופה לשהות במעצר הבית הלילי שהוטל עליו, פנו אל המועצה לשלום הילד, יחד עם עורכי דין מארגון חוננו. במועצה הגיבו להם בשיחה טלפונית ואמרו כי "זוהי אשמת ההורים שהילד הגיע למצב כזה שהוא מסוכן לביטחון המדינה" ולכן על המשפחה לשאת בתוצאות.

בשעות הצהרים פנתה מערכת הקול היהודי לבקשת תגובה מהמועצה לשלום הילד, ומספר שעות לאחר מכן כבר נאמר לעורכי הדין ולבני המשפחה כי המועצה תטפל בנושא.

"האב מדווח שקיים קושי משמעותי באיתור חלופה ראויה לטיפול בקטין בתקופת ההרחקה שנקבעה לו,כל זאת בהקשר המשפחתי, הלימודי והחינוכי. מצב לו עלולות להיות השלכות חמורות על התפתחות הנער", כתבו מהמועצה והוסיפו כי גילו הצעיר של הקטין אינה מהווה חסינות בפני החוק, אולם "יחד עם זאת ודאי מוסכם כי אין לממש את מטרת השמירה על החוק והסדר בכל אמצעי וכי יש להפעיל שיקול דעת המביא בחשבון את צורכיהם המיוחדים של הקטינים במגעם עם מערכת אכיפת החוק".

"לאורך קיומם של הליכים אלה (הליכי ענישה כנגד קטין. י"פ) ישנה הקפדה יתרה על מעורבותם של גורמים מקצועיים מהתחום הטיפולי (קציני מבחן) כחלק מתהליך קבלת ההחלטות המשמעותיות הנוגעות לקטין החשוד. אנו מבקשים אפוא כי תעשה הערכה טיפולית בדחיפות, לבדיקת ההשלכות האפשריות שיש להליכים על שלומו של הקטין בטווח הקצר והארוך, ובחינת חלופות בהתאם.

לסיום הוסיפה העובדת הסוציאלית מירה קרני, מנהלת נציב קבילות ילדים ונוער במועצה, כי יש להפיק לקחים נדרשים לגבי החלטות מסוג זה המתקבלות כנגד קטינים נוספים.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד