בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המורחק המנהלי שוחרר ללא תנאי

בימ"ש השלום בי"ם שיחרר ללא כל תנאי את תושב השומרון שנעצר אתמול בחשד להפרת צו מנהלי. עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו "הבקשה נועדה לחנך את מרשי מחדש"

  • יח"צ
  • ב' אדר תשע"ו - 19:26 11/02/2016
גודל: א א א
ארכיון (יהודה פרל)
ארכיון (יהודה פרל)

בימ"ש השלום בירושלים שיחרר היום (ה') ללא כל תנאי את תושב השומרון, שנעצר אתמול בקרית ארבע בחשד להפרת הצו המנהלי אשר מרחיקו מביתו שבשומרון לאזור קרית ארבע ללא ראיות וללא משפט.

התושב, בשנות ה-20 לחייו נשוי ואב לילדים נעצר אתמול (ד') בשעות הבוקר בחשד שהפר מספר פעמים את צו ההרחקה, בכך שלא ישן בכתובתו הקבועה בקרית ארבע. התושב הציג בחקירתו ראיות ותיעוד של שיחות טלפון וכן של הודעות דוא"ל בהם עדכן את לשכת האלוף ואת המשטרה היכן ישן באותם לילות, וזאת על פי נוסח הצו. למרות הדברים, לאחר חקירתו הוחלט במשטרה להשאירו לילה במעצר ולהביאו היום להארכת מעצר בבימ"ש השלום בירושלים.

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט ביקש נציג המשטרה רס"ב אבשלום טסה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים תוך שהוא מציין כי המעצר נדרש בשל מסוכנותו של התושב לציבור.

כאמור, שופטת בימ"ש השלום בירושלים חגית מאק קלמנוביץ דחתה את בקשת המשטרה והורתה על שחרורו של התושב ללא כל תנאי תוך שהיא מטילה ספק בלגיטימיות של המעצר "אני מסופקת עד כמה לגיטימית הבקשה לעצור את המשיב כדי שילמד למלא את הצו בעתיד" כתבה בהחלטתה.

עו"ד דוד הלוי אשר ייצג את התושב מטעם ארגון חוננו מסר לאחר הדיון כי "ההחלטה לשחרר את מרשי ללא תנאים מדברת בעד עצמה. בית המשפט אף ביקר את הלגיטימיות של הבקשה שנועדה ל- "חנך את מרשי" ולהבהיר לו מה מצופה ממנו".

נציין כי כבר אמש (ד') הגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו בקשה דחופה לבימ"ש השלום בירושלים ובו דרישה לשחרר את העצור, בקשה שנדחתה ע"י בימ"ש מטעמים פרוצדוראליים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד