בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המורחקים נעצרו בזמן שהתפללו בקבר רחל

שני צעירים שהורחקו משטחי יו"ש בצו מנהלי נעצרו בחשד שהתפללו בקבר רחל. הצעירים טענו כי מדובר בשטח ירושלים, אך נשארו במעצר. חוננו: "המשטרה מתנכלת לנערים"

  • יח"צ
  • כ"ו אב תשע"ד - 08:00 22/08/2014
גודל: א א א
קבר רחל (דוד מאיר חדשות 24) (דוד מאיר חדשות 24)
קבר רחל (דוד מאיר חדשות 24) (דוד מאיר חדשות 24)

שני קטינים יהודים אשר נתונים תחת מגבלות של צו הרחקה מנהלי עליו חתם אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, ואשר אוסרות עליהם להיכנס לתחומי יהודה ושומרון, נעצרו אתמול (חמישי) בעת ששהו במתחם קבר רחל אמנו והתפללו במקום.

השניים נלקחו למחוז ש"י במעלה אדומים ונחקרו בידי חוקרי המפלג לפשיעה יהודית, בחשד להפרת הצו המנהלי, אשר יוצא ללא משפט. בחקירה טענו השניים כי קבר רחל הינו חלק מירושלים, ולמעט מחסום הכניסה לקבר עצמו, אין מחסום המלמד כי נכנסו למה שמוגדר שטחי יו"ש. יש לציין כי לצו שנמסר לשניים לא צורפה מפה של אזור יהודה ושומרון, ועל כן הגדרת השטח אינה ברורה.

בארגון חוננו מסרו כי מבירור שנערך, קיימת החלטת קבינט משנת תשס"ב המגדירה את קבר רחל כחלק מעוטף ירושלים, וזאת כחלק מכוונה של ראש העיר דאז אהוד אולמרט להכליל את קבר רחל באופן רשמי כשטח מוניציפאלי של הבירה. בנוסף, מי שפועל במקום הם כוחות מג"ב של עוטף ירושלים ומשטרת מחוז ירושלים, ועיריית ירושלים אחראית על התברואה במתחם.

למרות כל זאת, וחרף נסיונות הבהרה מצד ארגון חוננו על כך שהנערים הגיעו להתפלל במקום בתום לב, התעקשו בימ"ר ש"י להשאיר את שני הקטינים במעצר, והודיעו כי יתכן ויוגש נגדם כתב אישום.

"קבר רחל נמצא מימים ימימה על אם הדרך, והגדרתו המוניציפלית אינה ברורה, אך ודאי שניתן לחשוב שהוא חלק מירושלים, ביחוד לאחר הקמת גדר ההפרדה ופרוזדור הבטונדות המוביל אל המתחם", נמסר בתגובה מארגון חוננו.

"התנהלות המשטרה אשר בוחרת לרדוף את הנערים המורחקים בזמן שנכנסו בתום לב להתפלל בקבר רחל אמנו, מלמדת על התנכלות מכוונת כלפי אותם הנערים. אנו מקווים כי במשטרה יפנו את המשאבים הרבים שהוקצו למפלג לפשיעה לאומנית, לפעילות נגד הטרור הערבי, ויחדלו לרדוף נערים אוהבי העם והארץ".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד