בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחבל מתל אביב היה מצויד באישור מ"ארגון שלום"

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה קיבל אישור כניסה לשטח ישראל

  • כ"ז ניסן תשע"ז - 18:30 23/04/2017
גודל: א א א
שוטרי משטרה צבאית במחסום (דוברות המשטרה) דובר צה"ל
שוטרי משטרה צבאית במחסום (דוברות המשטרה) דובר צה"ל

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בתל אביב היה מצויד באישור כניסה חד יומי לשטח מדינת ישראל, וזאת מטעם "ארגון השלום" NPT. בעקבות הפיגוע הוקפאו עד להודעה החדשה היתרי הארגון, המונפקים בידי המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים ובאישור גורמי הביטחון, צה"ל והשב"כ.

המחבל נכנס לבית מלון ברחוב הירקון בתל אביב ודקר שלושה אנשים. אחד הפצועים נאבק עמו ואזרח נוסף שרעייתו נפצעה רדף אחריו. מחוץ לבית המלון דקר המחבל אדם נוסף. כל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי כשמצבם מוגדר קל.

בית משפט השלום בתל אביב הוציא צו איסור פרסום על פרטי החקירה שטרם פורסמו, וזאת למרות שסרטוני אבטחה המתעדים את הפיגוע כבר הופצו ברשת.

ביום רביעי האחרוןהותר לפרסום כי שתי אחיות ערביות מרצועת עזה שקיבלו אישור מעבר לצורך רפואי הבריחו חומרי נפץ.

חומר הנפץ המשמש לייצור מטעני חבלה נתפס ע"י הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במעבר ארז. חומר הנפץ הוטמן בתוך שפורפרות של חומרים רפואיים שאותרו במהלך הבידוק הביטחוני במעבר, בכליהן של שתי נשים, אחיות, תושבות רצועת עזה.

כניסתן לישראל של השתיים אושרה לצורך קבלת טיפול רפואי למחלת הסרטן ממנה סובלת אחת מהאחיות, והשתיים היו בדרכם לאחד מבתי החולים בישראל.

מחקירה של השב"כ מסתמן כי חומר הנפץ נשלח על ידי חמא"ס ומוערך כי יועד לביצוע פיגועים בישראל על ידי חמא"ס בתקופה הקרובה.בעבר אירוע מקרים רבים בהם ניצלו ערבים את אישורי המעבר לצורך הברחת אמצעי לחימה ונסיונות פיגועים. באחד המקרים נלכדה ערביה כשעל גופה חגורת נפץ, בעת שהיתה בדרכה לבית חולים עם אישור רפואי.

למרות זאת ממשיכה ישראל להנפיק אישורים רבים לערבים מאזור יהודה ושומרון ורצועת עזה, והללו זוכים לטיפול רפואי בבתי החולים בישראל, במקרים רבים על חשבון אזרחי ישראל היהודים.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד