בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחבל: "נקמתי על חיי האומללים"

כעת הותר לפרסום פרטי חקירתו של המחבל שדרס למוות את שלום שרקי הי"ד

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ב' אייר תשע"ה - 14:10 21/04/2015
גודל: א א א

חאלד קוטינה לא היה צריך סיבה מיוחדת כדי לדרוס למוות את שלום שרקי הי"ד ולפצוע באורח קשה את שירה קליין בשבוע שעבר. בחקירתו סיפר כי עשה זאת במכוון "בכדי לנקום על חיי האומללים".

כפי שהותר כעת (שלישי) לפרסום, על פי מה שסיפר קוטינה, ערבי כבן 37 מענתא, לחוקריו, הוא נסע ביום רביעי בערב בשבוע שעבר מכיוון צומת המטה הארצי בירושלים לעבר הגבעה הצרפתית, המתין ברמזור אדום וכשזה התחלף האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשני צעירים יהודים שעמדו בתחנת האוטובוס. מיד לאחר מכן נסע לאחור עם רכבו והתנגש בעמוד רמזור ואז נעצר.

בתחילה סיפר קוטינה לחוקריו כי עשה זאת כי הוא "חש נרדף מאוטובוס אגד שנסע מאחוריו". בהמשך הודה ששיקר מכיוון שברצונו היה להציג מצג שווא שהוא "משוגע" ולוקה בנפשו. הוא הודה כי ביצע את הדריסה במכוון וסיפר באותו היום תכנן לפגוע ביהודים כנקמה על "חייו האומללים". בחקירתו סיפר כי מספר שעות לפני האירוע הוא עוכב מעט במחסום משטרתי ובשל כך הוא חש כעס רב כלפי היהודים.

מהחסום נסע קוטינה ברכב מסוג מאזדה בכביש מספר 1 בניסיון לאתר קורבנות פוטנציאליים. כשעצר ברמזור בצומת הגבעה הצרפתית, הבחין בשני הצעירים והחליט שזו היא מטרה לפיגוע, הסיט את רכבו ופגע בהם.

שלום שרקי הי"ד נפטר למחרת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ושירה קליין עדיין מאושפזת שם במצב קשה אך יציב. קוטינה אף הוא פונה על ידי צוות מד"א לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בעיר ובהמשך הועבר לחקירה.

מעצרו הוארך עד ליום שישי והחקירה בעניינו נמשכת.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד