בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המילה גזען אבדה משמעות עבורי"

מאי גולן, יו"ר 'העיר העברית', מסכמת ראיון ייחודי ברשת 'פוקס ניוז' האמריקאית. גולן עמדה על הדמיון בין בעיית המסתננים בארצות הברית ובישראל

  • י"ז סיון תשע"ו - 16:21 23/06/2016
גודל: א א א
מסתננים בתל אביב (מאי גולן)
מסתננים בתל אביב (מאי גולן)

בעיית המסתננים בישראל דומה בפנים רבות לבעיית המסתננים האמריקאית המהווה מוקד עימות מרכזי בבחירות הקריבות לנשיאות בין המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לבין הילרי קליטון מהמפלגה הדמוקרטית, כך טענה הפעילה החברתית מאי גולן בראיון ייחודי שקיים איתה העיתונאי האמריקאי שון האניטי מרשת 'פוקס ניוז'.

גולן, העומדת בראשות עמותת "העיר העברית", פועלת כבר שנים ארוכות עבור תושבי השכונות בתל אביב החווים על בשרם קשיים עצומים כתוצאה מנוכחות עשרות אלפי המסתננים האפריקאים הפוקדים את האזור בשנים האחרונות.

"הבעיה הגדולה ביותר היא שהמסתננים נכנסים לישראל במחשבה שעליהם לדלל את הרוב היהודי, שהם יכולים לשנות את האופי היהודי של האומה הזו", אמרה גולן.

המראיין שאל את גולן בנוגע לטענות על אופי גזעני שלה, כמו גם של מתנגדים אמריקאים למסתננים, שהוא זה המביא אותם לפעול נגד אוכלוסיות המהגרים. גולן השיבה: "המילה 'גזען' אבדה כל משמעות עבורי. מה קורה כאן עם דונלד טראמפ, מכנים אותו 'גזען' רק כי הוא רוצה להגן על גבולות מדינתו. אותו הדבר בישראל. לי וליתר הישראלים יש את הזכות להגן על ביתם ועל גבולותיו".

"מבחינתי נושא ההגירה הבלתי חוקית הוא עולמי", אומרת גולן לקול היהודי. "היה לי מאוד חשוב לדבר גם בארצות הברית, דווקא בתכנית של מישהו שתומך מאוד בישראל ומאוד מפרגן לישראל, כדי שהם יידעו שישראל חווה קשיים לא קלים. מבחינתי מדינה כמו ישראל שהיא יותר קטנה מניו ג'רזי לא יכולה להתמודד עם בעיות שאירופה וארה"ב בקושי מתמודדות איתן היום".

"חשוב שהיהודים בעולם שהם מאוד יקרים ומאוד אוהבים את ישראל ורוצים לעזור לה יידעו על הבעיה הזו כי המודעות היא מאוד בעייתית, התגובות שקיבלתי הוכיחו את זה. מאוד חשוב שיהודים בעולם יידעו את זה שאנחנו צריכים להגן על גבולותיה של המדינה שלנו. היום זה לא רק הגבולות אנחנו רואים כיבוש מסוכן מאוד של הצביון היהודי בתוך מדינת ישראל עצמה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד