בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המימון של 'פורום דו-קיום בנגב' ייפסק?

ראש עיריית באר שבע נגד הארגון שלכאורה תמך במחבל מ'אום אל-חירן'

  • כלב אליהו
  • כ"ד טבת תשע"ז - 17:47 22/01/2017
גודל: א א א

ביום שישי האחרון כינס ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' דיון חרום בלשכתו בניסיון לעצור את המימון לארגון 'פורום דו-קיום בנגב' הנתמך על-ידי עיריית באר שבע והיושב במבנה עירוני. הסיבה, הארגון תמך בפומבי במחבל שרצח את השוטר ארז עמדי לוי הי"ד ב'אום אל-חירן" בשבוע שעבר.

בדיון עצמו הבהיר ראש העיר כי הוא לא יתקצב יותר את הארגון, וכי הוא מבקש שישלחו לו חומר על הארגון כדי להעבירו ליועץ המשפטי לעירייה, בכדי לבחון האם ישנה הסתה כנגד המדינה בפרסומי הארגון, כך שניתן יהיה לבטל לו את ההקצאה העירונית.

עם זאת, קשה לראות כיצד מניעת התקצוב בארגון, תפגע בקיומו. במשך השנתיים האחרונות קיבל הארגון יותר ממיליון ₪ ממשרד החוץ השוויצרי ומקרן רוזה לוקסמבורג (גרמניה) עבור פרויקטים שונים בכפרים הבדואים הבלתי-מוכרים בנגב.

תפיסת עולמו של הארגון רואה בהקמת יישובים יהודיים בנגב 'התנחלויות יהודיות' והוא קורא לממשלה "להפסיק את המדיניות המפלה, ואת הרחבת ההתנחלויות היהודיות בנגב, ואת ריכוז התושבים הבדואים בעיירות". כפועל יוצא מתפיסת עולמו של הארגון הוא מגדיר את מה שהתרחש ב'אום אל-חירן' כ'תוקפנית וגזענית'.

בשל כך קיים הארגון, יחד עם ארגון גוש שלום ועוד, הפגנת חרום ביום רביעי האחרון לאחר פיגוע הדריסה. הרקע להפגנה הוסבר בשל "האחריות הישירה להסלמה המסוכנת ושפיכות הדמים בכפר אום אל חיראן המוטלת על כתפי מי שהחליטו להרוס ישוב בדואי שהתקיים עשרות בשנים, למחוק אותו מעל פני האדמה, לגרש את תושביו ולהקים במקומו ישוב יהודי. בימים האחרונים הגיעו נציגי הממשלה לכפר, איימו על תושביו באיומים בוטים, ודרשו מהם לעבור מיד לעיירה חורה שבה לא יהיה להם מקום לגור".

לגבי פיגוע הדריסה עצמו הם דורשים קיום חקירה 'בלתי-תלויה' תוך מניעת התקשורת מפרסום "גרסאות מתלהמות המופצות ביד המשטרה והממשלה". לגבי אחריות הבדואים נאמר בפשטות כי "הדיווחים השקריים בתקשורת, בנימה מסיתה ומתלהמת המסרבת להכיר בהתנגדות התושבים להרס כפרם ומתייגת אותם כ'טרוריסטים', הם המשך ישיר לאלימות המשטרתית בשטח".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד