בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המל"ג בודקת: באוניברסיטה ייצגו מחבלים

דו"ח 'אם תרצו' חשף כי קליניקות באוניברסיטת חיפה העניקו ייצוג משפטי למחבלים הכלואים בישראל. כעת המל"ג פתחה בבדיקה

  • י"ט אלול תשע"ו - 14:56 22/09/2016
גודל: א א א

רוב עיסוקן של הקליניקות באוניברסיטת חיפה הוא בייצוג מחבלים הכלואים בישראל, כך עלה מדו"ח שפרסמה תנועת 'אם תרצו' לפני כשנתיים, וכעת, המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) פתחה בהליך בדיקה, זאת לאחר שהוגשו מסקנותיה של ועדת חקירה בינלאומית בנושא.

על פי הדו"ח, כ-80% מעיסוקן של הקליניקות באוניברסיטה הוא בייצוג מחבלים. בזמנו, המל"ג ושר החינוך דאז שי פירון, זימנו ועדת חקירה בנילאומית, שלאחרונה הגישה את מסקנותיה וקבעה כי "נחוצה שקיפות בהמליך הבחירה של נושאי העיסוק, במיוחד כאשר אלה נקבעים על ידי בעלי עניין חיצוניים למוסדות". בעקבות ההמלצות, פתחה המל"ג, כאמור, בהליך בדיקה משלה. כך פורסם היום (חמישי) בוואלה.

בין היתר, העניקו הקליניקות, ובראשן הקליניקה לזכויות האסיר, סיוע משפטי למחבלים הכלואים בישראל, בהם כרים יונס, אשר רצח את החייל יאיר תורג'מן לפני כ-12 שנים וראווי סולטאני מטירה, שהורשע בריגול למען חיזבאללה. גם ואליד דקה, שהשתתף ברצח החייל משה תמם לפני כשלושה עשורים, זכה לייצוג מהקליניקות באוניבסיטה.

"רצוי לבסס את מערכי הקליניקות על תקציבי המוסדות יותר מאשר על מענקים מגורמי חוץ; יש מקום לשפר את תנאי ההעסקה ודרג ההעסקה של סגל הקליניקות", נכתב במסקנות הועדה הבינלאומית. עוד קבעו בוועדה כי "יש להגביר את שיתוף הפעולה בין הפעילות הקלינית לבין כלל סגל המוסדות ומרכזי המחקר שלהם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 10 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד