בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המענק שיקבלו תושבי הכפר הבדואי הבלתי חוקי

רגע לפני שהבולדוזרים הרסו את המבנים הלא חוקיים בנגב, החליט השר אורי אריאל להעניק פיצויים גבוהים, מענק והטבת קרקע למפרי החוק הבדואים באום אל-חיראן

  • א' כסלו תשע"ז - 09:14 01/12/2016
גודל: א א א

לפני כשבוע כמעט הרסה המשטרה את המבנים הלא חוקיים בכפר הבדואי אום אל-חיראן, אלא שרגע לפני כן החליט השר אורי אריאל לפתוח במשא ומתן עם המשפחות הבדואיות, בסופו נחתם הסכם לפיו יפוצו המשפחות בלא מעט כסף והטבות.

חמש משפחות מהגדולות באום אל-חיראן חתמו על הסכם עם המדינה, לפיו הן מצדן יעזבו את בתיהן שנבנו בצורה לא חוקית. בתמורה, הם יקבלו מהמדינה פיצויים בסך מאות אלפי שקלים מענק, 50 אלף שקלים לכל משפחה. כמו כן, כל משפחה תקבל שטח של 800 מטרים רבועים בעיירה חורה הסמוכה - בחינם. עשרות משפחות נוספות בכפר עדיין מנהלות משא ומתן.

על פי ההסכם, הפיצוי על הריסת המבנים ישתנה בן משפחה למשפחה, בהתאם למספר המבנים שיהרסו, כך שמבני בטון יקבלו פיצוי גדול יותר מאלו המתגוררים בפחונים.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

בית המשפט דחה את תביעת הבעלות האחרונה על הקרקע. כאמור, השוטרים, הפקחים והבולדוזרים כבר היו מוכנים בשבוע שעבר להריסה ורק חיכו להוראה מגבוה. ברגע האחרון, בוטלה משימת ההרס כיוון ששר החקלאות אריאל (הבית היהודי) יחד עם מנכ"ל הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב יאיר מעיין, החליטו לפתוח במשא ומתן מהיר.

"מבחנה של הממשלה הוא בהחזרת המשילות המדינתית לנגב", אמר השר אריאל לאחר חתימת ההסכם. "משילות פירושה בנייה על פי חוק ומניעת השתלטות לא חוקית על אדמות מדינה. משילות היא גם העמדת פתרונות קבע חוקיים למגורים עבור האזרחים הבדואים, שהינם אזרחים שווי זכויות לכל אזרח ישראל באשר הוא".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד