בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המערכה בקבר דוד ממשיכה

במהלך דיון בעניינם של העצורים מקבר דוד המלך חשף נציג המשטרה כי בחודש הקרוב צפויים אירועים נוספים של נוצרים בקבר דוד המלך. עו"ד וולף מחוננו: "התנהלות המשטרה מתסיסה"

  • יח"צ
  • ט"ו סיון תשע"ו - 13:25 21/06/2016
גודל: א א א
מפגינים בקבר דוד, אתמול (חוננו)  (חוננו)
מפגינים בקבר דוד, אתמול (חוננו) (חוננו)

בחודש הקרוב צפויים אירועים נוספים של נוצרים בקבר דוד המלך בהר ציון, כך הצהיר אמש (ב') נציג המשטרה בבית המשפט במהלך דיון של נערים שנעצרו אתמול בבוקר כאשר ניסו למנוע כניסת נוצרים לקבר דוד המלך.

המשטרה ביקשה להרחיק למשך חודשיים מהעיר העתיקה שני נערים שנעצרו בעימותים בקבר דוד המלך בחשד לתקיפת שוטר והתפרעות. במהלך הדיון הצהיר נציג המשטרה כי ההרחקה נדרשת לאור תכנון אירועים נוספים של נוצרים בחודש הקרוב במתחם הקבר, אולם סירב לנקוב בתאריך בכדי שהמועד לא יוודע ליהודים המתנגדים לכניסת הנוצרים לקבר, ואף טוענים.

עו"ד זאב וולף שייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו טען בדיון כי המשטרה מנעה כניסת יהודים לקבר בעוד שכניסת נוצרים עם צלבים התאפשרה, והדבר גרם למהומה, במהלכה היכו השוטרים את המתפללים היהודים. הנערים עצמם הכחישו כי תקפו שוטרים וטענו כי הם אלו שהותקפו בידי השוטרים.

השופטת קרן מילר שחררה בסופו של הדיון את הקטין בתנאי ערבות בלבד ללא הרחקה או הפקדה, ואילו את הבגיר בתנאי הרחקה של חודש מהעיר העתיקה.

עו"ד וולף מסר בתגובה: "למרבה הצער שוב מתברר שהמשטרה מהווה גורם מתסיס, ומשתמשת באלימות מיותרת ומופרזת כדי להצר ולמנוע גישת יהודים למקומות קדושים בצד מתן גישה חופשית לבני דתות אחרות. כפי שהוצג בסרטון בביהמ"ש, המשטרה נהגה באלימות רבה כלפי יהודים שהגיעו למתחם קבר דוד. אחד האבסורדים המשמעותיים בטיעוני המשטרה בביהמ"ש היה טיעון לפיו משני העצורים היהודים נשקפת מסוכנות בחודש הרמדאן. זאת כאשר ידוע שחודש הרמדאן דווקא מגביר את הסיכון כלפי היהודים ומועד לפיגועים. לא מזמן חגגנו את יום שחרור ירושלים, אך למרבה הצער בירושלים היהודים ממשיכים להיות מופלים לרעה בגישה למקומות הקדושים".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד