בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשבר בחברת 'אל-על' מסתיים

מסמך הבנות התגבש בין הנהלת החברה לטייסים

  • כלב אליהו
  • כ' שבט תשע"ז - 17:57 16/02/2017
גודל: א א א

ההסתדרות מסרה הבוקר (ה') על סיום המשבר המתמשך בחברת התעופה 'אל-על', לאחר משא-ומתן מרתוני במהלך הלילה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. המשא-ומתן הממושך הוביל לגיבוש מסמך הבנות בין ההנהלה לטייסים בסוגיות השנויות במחלוקת.

עיקרי המאבק, שהתקיים לא פעם על גב הנוסעים, נסוב סביב השלכות תקנות עולמיות חדשות בנושא התעופה. התקנות החדשות כוללות הגבלה על גיל הטייס ולפיהן טייס מעל גיל 65 לא יוכל להטיס טיסה בינלאומית.

וועד טייסי אל-על מסר בתגובה, "אנחנו מברכים על מסמך ההבנות שנחתם הלילה ועל הפסקת הפגיעה בנוסעים ובעובדים". לדבריהם, הושגו הסכמות הכוללות את המשך העסקתם של הטייסים הוותיקים בהסכם עבודה מוגן ומכובד בתפקידי טיסה, הדרכה וניהול. כמו כן, יוקם מנגנון פיצויים נאות לטייסים שלא יימצא להם תפקיד חדש.

המאבק שנסוב בעיקר סביב הטייסים הוותיקים, זלג גם לתנאי ההעסקה של הדיילים, עובדי הקרקע וכלל הטייסים. מסיבה זו ככל הנראה, הודיעו לפני יומיים שמונת פקחי הטיסה של אל-על על התפטרותם, דבר שיצר חשש רב מפני המשך ההתנהלות של החברה בהמשך.

בכל מקרה, אמון הציבור נפגע קשות לאחר המאבק האחרון, לאחר פגיעה קשה שכללה איחורים ממושכים ועוד. ניתן רק לראות כיצד תצליח החברה לשקם את מעמדה בעיני הלקוחות לאחר מאבק ממושך כשנתיים, לבד מהקושי הגדול של חזרה לשגרה בתוך החברה עצמה לאחר מאבק יצרי ומלא הכפשות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד