בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה גרמה לליבוי היצרים"

הוארך מעצר החשודים בתקיפת ערבי ובלשי משטרה מחופשים שיצרו פרובוקציה סמוך לכוכב השחר. עו"ד קידר מחוננו: "המשטרה גרמה לסיכון המתיישבים וליבתה את היצרים"

  • יח"צ
  • ל' ניסן תשע"ה - 10:11 19/04/2015
גודל: א א א
מעצר. אילוסטרציה (דוברות המשטרה)
מעצר. אילוסטרציה (דוברות המשטרה)

עד סמוך לכניסת השבת בילה עו"ד עדי קידר מארגון חוננו בבתי המשפט המחוזי והשלום בירושלים שם נערכו ביום שישי דיונים בעניינם של חמשת העצורים בחשד לתקיפת ערבי ושוטרים מחופשים בפרובוקציה המשטרתית ביום השואה סמוך לכוכב השחר.

בית משפט השלום דחה את בקשת המשטרה להאריך בשבעה ימים את מעצרם של החמישה והאריך את המעצר עד להיום (א') בבוקר בלבד. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את העצורים מיהר להגיש ערר לבית המשפט המחוזי, אשר הותיר את ההחלטה על כנה אך קבע כי על המשטרה לסיים את כל פעולות החקירה עד ליום ראשון, מה שמעיד על מורת הרוח של בתי המשפט מהפעילות המשטרתית.

החמישה נעצרו ביום חמישי, לאחר שהמשטרה יזמה אירוע במהלכו הובילה רועה צאן ערבי יחד עם בלשי משטרה מחופשים לערבים, בסמוך לגבעת הבלאדים ולשכונת מעלה שלמה שליד היישוב כוכב השחר. במקביל הוצבו כוחות משטרה ויס"מ במארב ועצרו תושבים שהוזעקו למקום, בטענה שתקפו את הערבי והבלשים המחופשים.

במהלך הדיון התברר כי המשטרה לא קיבלה אישור מאף גורם במשרד המשפטים או בגוף אחר, לביצוע הפעילות, אשר עלולה היתה להוביל לסיכון חיי התושבים והשוטרים. נציג המשטרה התחמק בדיון מלאשר כי המדובר בשוטרים שהתחפשו לערבים, אך השופט קטע אותו וקבע לפרוטוקול כי אחד הבלשים חבש כאפיה.

העצורים עצמם מכחישים כי תקפו את השוטרים והערבים. לדבריהם, אחד מהם הבחין תחילה בעדר עם ערבים בנקודה סמוכה מאוד לגבעת הבלאדים, נקודה אליה אף פעם לא מגיעים ערבים. הוא חשש כי מדובר באירוע בטחוני או בגניבת העדר שמחזיקה הגבעה, ולפיכך דהר על סוסו לכיוון הערבים, וכשהבחין כי לא מדובר בעדר של תושבי הגבעה עזב את המקום. האחרים טוענים כי הוזעקו אף הם למקום אך כשהבחינו עוד מרחוק כי העדר והערבים החלו להתרחק, חזרו לכיוון הישוב ובשלב זה נעצרו.

במהלך הדיון הציג עו"ד קידר מסמך שהוגש במשפט המתנהל בגין אירוע דומה שיצרה המשטרה סמוך לסוסיא, ובו מצהיר השר לביטחון פנים כי המשטרה לא תבצע עוד פעילויות מסתערבים נגד התושבים היהודים ביהודה ושומרון, בייחוד בשל הסכנה הביטחונית שהדבר יוצר.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד