בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה טייחה את הלינץ' "

שמחה ברץ שנדקר בידי ערבים בבית אורות, מתאר מבית החולים את המארב המתוכנן בליל שבת

  • א' כסלו תשע"ה - 21:46 23/11/2014
גודל: א א א
חולצתו המגואלת בדם של ברץ
חולצתו המגואלת בדם של ברץ

בבית החולים שערי צדק עדיין מאושפז שמחה ברץ, הצעיר היהודי שנדקר בידי ערבים בליל שבת סמוך לשכונת בית אורות בהר הזיתים בירושלים. צעיר נוסף שהוכה במוט ברזל שוחרר מבית החולים. ברץ סובל מדקירה בריאה וככל הנראה ישאר במרכז הרפואי עוד מספר ימים.

בשיחה עם הקול היהודי הוא מתאר את שאירע בליל שבת, במה שנשמע כנסיון לינץ' שבדרך נס לא הסתיים בתוצאות גרועות בהרבה.

קבוצה של שמונה יהודים צעדה מבית אורות לעבר מתחם החושן הסמוך במטרה לחזק את התושבים המבודדים ולהתפלל עמם תפילת קבלת שבת. בניגוד למה שמתרחש בדרך כלל, החליטה המשטרה שלא לאבטח את הצועדים, על אף התגברות ארועי הטרור באזור.

"בדרך הלוך לא היתה שום בעיה, אבל ככל הנראה הערבים הבינו שנחזור והכינו מארב רציני", מספר ברץ. כשצעדו חזרה מבית החושן, הותקפה החבורה בידי כמאה ערבים שפגעו בהם מכל הבא ליד. "התחילו לרוץ עלינו המון ערבים ולזרוק אבנים, בקבוקי תבערה וכסאות", הוא מתאר. "הם היו חמושים במוטות ברזל, אלות וסכינים, ואנחנו פשוט ניסינו לברוח לכיוון בית אורות".

ברץ וצעיר נוסף שהיו האחרונים בקבוצה, הופלו בידי הערבים וספגו חבלות. ברץ נדקר בגבו אך הצליח להתרומם ולהמשיך לרוץ עד לבית אורות. "רק בכניסה לבית אורות כשהרודתי את המעיל קלטתי שדקרו אותי", הוא מתאר. "התחילו לי קשיי נשימה ומייד פינו אותי לבית החולים שם התברר שהסכין חדרה לריאה".

חור הסכין במעילו של ברץ

אולם אם לא די בלינץ' שחוו מצד הערבים, מיהר דובר משטרת ירושלים אסי אהרוני והוציא הודעה לתקשורת על כך שמדובר ב"קטטה". "מתחקור ראשוני עולה כי קבוצה של כ-7 יהודים הלכה מבית אורות לבית החושן. בחזרתם לבית אורות התרחשה התגרות הדדית בינם לבין קבוצת צעירים ערבים והתפתחה קטטה בין הצדדים", כתב דובר מחוז ירושלים. "כוח לוחמי מג״ב שהגיע למקום פיזר את הערבים וליווה את היהודים לבית אורות, שם התברר כי שניים נפגעו קל וכאמור פונו ע״י מד״א לטיפול רפואי".

הדובר אף הוסיף כי "משטרת ירושלים ממשיכה את פריסתה בשכונות מזרח ירושלים ובצירים ותמשיך להגיב במהירות ובנחישות לכל אירוע. המשטרה מבהירה כי לא תאפשר את הפרת הסדר מכל צד שהוא ותטפל ללא משוא פנים בכל מי שיפר את החוק והסדר".

בבית אורות זועמים על הודעת המשטרה, שאף יצאה תוך חילול שבת ומבלי יכולת תגובה של התושבים בכלי התקשורת. "המשטרה רצתה לטייח את המחדל שלה", אומר אלי ברץ, תלמיד הישיבה ואחיו של שמחה הפצוע. "למשטרה ברור שזו לא קטטה אבל הם הוציאו הודעה כזאת לתקשורת כדי לכסות על עצמם. מדובר באירוע טרור לכל דבר".

חולצתו המגואלת בדם של ברץ

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד