בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה מעדיפה את גרסת הערבים"

ביהמ"ש שחרר קטינים יהודים שנעצרו בקטטה עם ערבים, תוך שהוא מותח ביקורת על המשטרה שבחרה לשחרר את המעורבים הערבים המבוגרים ולהותיר במעצר את הנערים היהודים, תוך הפרת זכויותיהם. ארגון חוננו: "נשקול לתבוע את המשטרה"

  • יח"צ
  • כ' תמוז תשע"ה - 20:47 07/07/2015
גודל: א א א

בית משפט השלום בירושלים קיבל היום (שלישי) את עמדת עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו והורה על שחרורם של שני נערים יהודים בני 13 ו-14 שנעצרו בחשד למעורבות בקטטה עם ערבים אתמול בסמוך לביתם ברחוב שבטי ישראל בירושלים.

על פי החשד פרצה קטטה בין קבוצה של כשישה ילדים יהודים בני 10-14 לבין שלושה ערבים מבוגרים כבני 30. המשטרה עצרה שני יהודים ושני ערבים אך בחרה לשחרר ללא תנאי את שני הערבים שהיו מעורבים בקטטה ועל פי החשד אחד מהם היכה במקל ופצע את אחד הילדים, בעוד שהותירה את הנערים במעצר, והבוקר ביקשה להאריך את מעצרם בשלושה ימים.

עו"ד הלוי תקף בדיון את מדיניות המשטרה ואמר כי "הדבר הגרוע ביותר הוא שהמשטרה מעדיפה מראש את הגרסה של בני המיעוטים. למה? ככה".

בנוסף טען עו"ד הלוי כי המשטרה הפרה את זכויותיהם של הקטינים וחקרה אותם בשעה 4:00 לפנות בוקר ללא כל הצדקה ובניגוד לחוק הנוער.

בית המשפט הורה על שחרורם של השניים למעצר בית תוך שהוא מותח ביקורת על המשטרה.

"המתלוננים בני 28 ו38 שוחררו בתנאים מינימאליים על אף שגם הם חשודים באותן עבירות, ואילו כלפי הקטינים נטען להארכת מעצר מהטעם של שיבוש חקירה", כתבה השופטת בהחלטתה. "פעולה מספר 5 היא בת שיבוש כלפי המתלוננים ובכל זאת הם לא נותרו במעצר"...

השופטת התייחסה לגרסאות המעורבים בקטטה ופער הגילאים ביניהם ולכך שאחד המעורבים הערבים הגיע לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. "פער הגילאים בין שתי הקבוצות מאוד משמעותי, כמו גם ההתייחסות, ואיני סבורה שעדות לחבלה על האחד היא זו שמביאה למסקנה שאותו אחד חף מכל חשד".

השופטת אף הוסיפה ביקורת על הפרת זכויותיהם של הקטינים וכתבה כי "צודק הסניגור בטענה כי הוראות חוק הנוער לא התקיימו במלואן, חקירה בשעה 4:00 לא היתה הכרחית וניתן היה לחקור גם בשעה 7:00 ולאפשר לקטינים לנוח מעט".

בארגון חוננו המייצג את הנערים אומרים כי ישקלו לתבוע את המשטרה על הפרת זכויותיהם.

"מדובר במעצר סתמי ומיותר של מרשיי, קטינים צעירים נטולי עבר פלילי", אמר עו"ד דוד הלוי שייצג את השניים מטעם ארגון חוננו. "בית המשפט ביקר את התנהלות המשטרה שהפרה את זכויותיהם של מרשיי, ובין היתר חקרה אותם בארבע בבוקר תוך שהם ערים כל הלילה בתחנת המשטרה. בית המשפט אף ביקר את האפליה שננקטה, כאשר המשטרה חקרה באזהרה ושחררה ללא תנאי את בני המיעוטים שנחשדו בתקיפת מרשיי שהנם כבני ארבעים, בעוד בחרה לעצור את מרשיי שהנם כבני 13-14".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד