בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה מתנגדת לחוק המואזין

במשטרה מגבשים נוהל אכיפה חדש כדי לייתר את הצורך בחוק

  • כלב אליהו
  • י"ב כסלו תשע"ז - 00:00 12/12/2016
גודל: א א א

דיונים רבים מתקיימים בעת האחרונה בקשר לחוק המואזין המוצע, שיאסור על השמעת רעש מהמסגדים. כעת מתפרסם, כי עמדת המשטרה, היא נגד חקיקה נוספת בתחום והיא סבורה כי ישנו מענה אכיפתי במסגרת תקנות הרעש.

במסמך שהוצג בשבועות האחרונים, בדיונים שהתקיימו על החוק במשרד להגנת הסביבה והמשרד לבטחון פנים, מוצגת עמדת המשטרה הסבורה כי 'חקיקה הצהרתית' ו/או בניית כלים חדשים שיעבירו מסר תוקפני ומיקוד האכיפה, דווקא ברעש העולה מהמואזין, יובילו להקצנה במגזר הערבי. יתרה מזו, תכנית ההתעצמות של המשטרה, לשיפור האכיפה והביטחון האישי במגזר הערבי, תינזק נזק רב מחקיקה כזו, זאת בנוסף להריסות הבתים שבהם ישנה החלטה להגברת האכיפה.

התכנית להגברת האכיפה היא תכנית הנחשבת ל'פרויקט דגל' של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך. מטרת התכנית היא לסגור פערי אכיפה היסטוריים במגזר הערבי ולהתמודד עם בעיות כמו נשק לא-חוקי, בנייה בלתי חוקית ותרבות הנהיגה הבעייתית בלשון המעטה במגזר הערבי. במסגרת התכנית, מתוכנן גיוס של 2,600 שוטרים ערביים למשטרת ישראל, הקמת 10 תחנות משטרה בישובים הערביים הגדולים ותגבור נוכחות בתחנות הקיימות.

בחוות הדעת שהוגשה ע"י המשטרה בנידון, מופו כל התלונות על רעש ממסגדים בשנתיים וחצי האחרונות. בתקופה האמורה התקבלו 1,537 תלונות בנושא רעש ממואזין, 1,261 מתוכן בירושלים, בעיקר בשכונות פסגת-זאב ורמת שלמה, אך היו גם תלונות רבות בערים לוד, קיסריה, נצרת, ועוד.

לפי נוהל האכיפה החדש שמגבשת המשטרה, כאשר תתקבל תלונה על רעש ממואזין, יזמנו תחנות המשטרה הרלוונטיות 'מפגש' בין נציגי העדה, גורמים בעירייה ובמשרד להגנת הסביבה, שבו ינסו להגיע להסכמה בהידברות. רק לאחר שלא תהיה הסכמה, תחל המשטרה בפעולות אכיפה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד