בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה נאבקת במתפללים בעיר העתיקה

נערים ונערות מעוכבים ונעצרים ברחבי העיר העתיקה בירושלים ללא סיבה חוקית נראית לעין. הבוקר נעצרו שתי נערות שסובבו את הר הבית

  • כ"ו אב תשע"ו - 15:45 30/08/2016
גודל: א א א
סיבוב שערי הר הבית. ארכיון ()
סיבוב שערי הר הבית. ארכיון ()

במהלך הימים האחרונים מעוכבים בני נוער רבים ברחבי העיר העתיקה בירושלים על ידי שוטרים זאת בעקבות תפילה סמוך לשערי הר הבית מבחוץ וסיבוב שערי הר הבית. הבוקר (שלישי) נעצרו שתי נערות בחשד שסובבו את שערי הר הבית.

אתמול נלקחו שבעה נערים ונערות לתחנת המשטרה במקום ונדרשו לחתום על הרחקה מהעיר העתיקה למשך שבועיים. שישה מהם סרבו לחתום על ההרחקה ושוחררו בתנאי שיגיעו לדיון שהיה אמור להיערך היום בבית המשפט השלום בירושלים. עורך הדין נתי רום מארגון חוננו סייע להם.

לבסוף נדחה הדיון ליום רביעי בשל עומס בדיונים בבית המשפט השלום בירושלים.

פעילים של תנועת "חוזרים להר" הפגינו אתמול אחרי הצהריים בכיכר ספרא בירושלים וקראו "משטרת ישראל אוסרת על יהודים להתפלל בירושלים". המפגינים מחו על כך שלא ניתן להשליט מדיניות נפשעת של איסור תפילה ברחבי העיר העתיקה ובסמיכות לשערי הר הבית.

מתנועת 'סטודנטים למען הר הבית' נמסר לאחר עיכוב נערים:"מדיניות האפליה ורמיסת זכויות יהודים הולכת ומתרחבת מהר הבית עצמו לשעריו וסביבותיו. ברגעים אלו נערים עצורים ומעוכבים על תפילה ליד השערים. זהו מצב שלא מתיישב על הדעת. בכותל המערבי של הר הבית אף אחד לא היה נותן לזה לקרות".

"לא די בכך שליהודים אין זכויות במקום הקדוש להם ביותר - גם בשעריו משטרת ישראל בוחרת שוב ושוב להיות מונעת מפחד, לנצל את סמכותה לרעה ולהשקיע את משאביה בהתנכלות ליהודים והדרתם מאזור ההר, להיות חזקה על נערות צעירות שמבקשות את המינימום של חופש התנועה והפולחן, בזמן שאלו שבאמת מאיימים ומפרים את שלום הציבור מסתובבים בחופשיות בלב עיר הבירה של מדינת ישראל".

"אנו מודיעים לבית המשפט, למפכ"ל רוני אלשיך, לשר גלעד ארדן ולראש הממשלה בנימין נתניהו: אתם מובילים מדיניות מפלה שמנוגדת לחוקי יסוד, שרומסת יהודים במדינתם ומבזה את קודשי ישראל, וכל זה תחת ממשלה שמתיימרת להיות לאומית. אנו קוראים לכם להתעורר ולעצור את זה עכשיו, ולהפסיק להפוך את 'להיות עם חופשי בארצנו' לעוד שורה עקרה מההמנון".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד