בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה תתקשה לפנות נערי גבעות?

בית המשפט קבע: מותר לשהות בגאולת ציון

  • יח"צ
  • ט"ז כסלו תשע"ז - 08:24 16/12/2016
גודל: א א א
פינוי בגאולת ציון. ארכיון
פינוי בגאולת ציון. ארכיון

מכה למאבק המשטרה במאחז גאולת ציון. בית משפט השלום קבע כי צו התיחום שהוצא למאחז ובגינו נעצרים תושביו שוב ושוב בפשיטות משטרה גדולות, אינו אוסר נוכחות במקום אלא בניה בלבד. בתחילת השבוע דחה בית המשפט המחוזי את הערר שהגישה המשטרה על ההחלטה.

ההחלטה התקבלה במסגרת כתב אישום שהוגש כנגד צעיר יהודי שנתפס בגאולת ציון במהלך פשיטה משטרתית. מחומר החקירה עולה שעשרות שוטרים ובלשים התמקמו סביב המאחז גאולת ציון. תצפית יושבת בהר ממול כמה שעות ומזהה שלושה נערים שנמצאים במקום. אט אט סוגרים כלל הכוחות על הגבעה, וברגע שהנערים מבחינים בתכונה ומתחילים להימלט, פותחים השוטרים במרדף ומצליחים לעצור כמה מהם. החשד: הפרת צו תיחום שהוציא אלוף פיקוד המרכז לשטח המאחז.
התיאור הזה של פשיטת המשטרה מתועד בתיק החקירה שעומד בשבועות האחרונים במרכזה של פרשה משפטית בעלת השלכות רוחב על מאבק השב"כ והמשטרה במאחזים.

הצעיר שנעצר לאחר שנתפס בשטח גאולת ציון, הובא לדיון והוגש נגדו כתב אישום, אולם בית המשפט סירב להשית עליו תנאי הגבלה. עו"ד איתמר בן גביר שייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו טען כי צו התיחום אוסר כניסה לשטח לצורך בנייה בלבד. המשטרה לא טענה שהצעיר בנה במקום, והשופט דב פולוק קיבל את עמדתו של עו"ד בן גביר וקבע כי אכן יש לפרש את הצו ככזה האוסר כניסה לצורך בנייה בלבד.

המשטרה הגישה ערר על ההחלטה, שבעצם קובעת כי ניתן לשהות במאחז, אולם שופט בית המשפט המחוזי משה סובל, דחה בשבוע שעבר את ערר המשטרה.

עו"ד בן גביר מסר בתגובה: "שמח שבתי המשפט קבעו שפירוש נכון של הצו הוא למנוע בניה אך לא לאסור שהות של הצעירים במקום. המשמעות היא שהמאחזים ימשיכו להיות מאויישים בצעירים הנפלאים הללו. טוב שיש גם שופטים שדואגים לזכויות אדם של פעילי הגבעות ולא רק של הבדואים", הוסיף בן גביר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד