בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשנה ליועמ"ש טרפדה החלטת השר אריאל

בעניין ביטול תקן שירות לאומי לארגוני השמאל שהשתתפו בכתיבת הדו"ח באו"ם כנגד צה"ל. "מדינת ישראל לא תממן מי שפועל נגדה - חד וחלק" אמר השר אריאל

  • אברהם שפירא
  • ח' תמוז תשע"ה - 11:29 25/06/2015
גודל: א א א
בצלם. השתתף בכתיבת הדוח כנגד צהל
בצלם. השתתף בכתיבת הדוח כנגד צהל

דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הודיע באמצעות מכתב לשר החקלאות אורי אריאל כי החלטתו בעניין ביטול תקני שירות לאומי בארגונים השמאלניים 'בצלם', 'הוועד נגד עינויים' והאגודה לזכויות האזרח, אינה תקפה.

השר אריאל החליט על כך בעקבות פניות שהוגשו אליו בין השאר על ידי הקול היהודי בעניין השתתפותם של הארגונים הללו בכתיבת דו"ח האו"ם כנגד ישראל על התנהלותה במבצע 'צוק איתן' בקיץ אשתקד.

ארגוני שמאל נוספים השתתפו בכתיסת הדו"ח, אך שלושת הארגונים הללו מתוקצבים על ידי המדינה בשל תקן שירות לאומי אזרחי.

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) שפנתה לזילבר, אמרה כי "המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הבהירה היום כי ההחלטה של אריאל לא חוקית ולכן בטלה. מקווה שהשר ישים סוף להתלהמות נגד השמאל וארגוני זכויות האדם שעושים פה עבודת קדוש".

השר אריאל הגיב ואמר כי"אני מציע לח״כ תמר זנדברג ושות׳ לא לחגוג יותר מדי. אני נחוש לא לאפשר מימון תקני שירות לאומי לעמותות קיצוניות הפועלות כנגד מדינת ישראל וחייליה. בימים הקרובים אפעל להגדרת קריטריונים חדשים שיסדירו את העניין כפי הנדרש ולא תעזור שום לוליינות משפטית שתמנע זאת. מדינת ישראל לא תממן מי שפועל נגדה - חד וחלק" אמר אריאל.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד