בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשפחה התלוננה: שמו של אבו חדיר יוסר

במשפחתו של הנער הערבי שנהרג כנקמה על רצח שלושת הנערים, דרשה להסיר את שם בנם מלוח ההנצחה והמדינה השיבה בחיוב. "רואים עצמינו כפלסטינים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ג' אייר תשע"ה - 09:41 22/04/2015
גודל: א א א

החלטתה של המדינה להוסיף את שמו של הנער הערבי מוחמד אבו חדיר לקיר הנצחת חללי פעולות האיבה בהר הרצל, קיבלה ביקורת מארגון נפגעי פעולות האיבה וכן ממשפחת אבו חדיר.

בארגון אלמגו"ר שלחו מכתב חריף לביטוח לאומי בו הם דורשים להסיר את שמו של אבו חדיר שכן אין להשוות בין אלו שנרצחו כיהודים לבין שזה נהרג בפעולת נקם על חטיפת שלושת הנערים.

באתר YNET פורסם אתמול, כי הם דיווחו למשפחת אבו חדיר על היוזמה של המדינה רגע לפני יום הזיכרון, והם קיבלו זאת בשמחה. "יוזמה מצויינת שנועדה לכבד את הבן שלי", אמרו בראיון לווינט. בהמשך, בראיון לערוצי תקשורת אחרים, שינו בני המשפחה את דעותיהם ודרשו את הסרת שמו.

"איך עושים דבר כזה מבלי לדבר עם המשפחה, מבלי לשאול מהו הרצון שלנו?" אמר אביו של אבו חדרי. "אנחנו לא רוצים שמוחמד יתווסף לרשימה הזאת. איננו רואים את עצמנו כישראלים, אלא כפלסטינים. אנחנו לא רוצים הכרה ממדינת ישראל או את הכסף של הביטוח הלאומי".

לאור בקשתם, במוסד לביטוח לאומי הבטיחו להסיר את שמו מקיר ההנצחה, אך עם זאת, המשפחה ממשיכה לקבל פיצויים ותקציבים כמשפחת נפגעי טרור.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


6 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד