בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הנהג פעל בנחישות ומנע את השוד

תושב בנימין שערבים ניסו לשדוד את רכבו פעל בנחישות והניס אותם. הוא לא התלונן למשטרה מחוסר אמון. "לא מאמין בטיפול נקודתי כשמדובר בתופעה - צריך ענישה קולקטיבית"

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • י"ח אב תשע"ד - 17:06 14/08/2014
גודל: א א א
שוד רכב (אילוסטרציה)
שוד רכב (אילוסטרציה)

למרות שמידי פעם מדווחת המשטרה על תפיסת כנופיות ערבים העוסקים בשוד רכבים ברחבי יהודה ושומרון, נמשכים האירועים כל העת. לעיתים נוהגים השודדים לביים תאונה בכדי לאפשר את השוד, וכך אירע גם במקרה של תושב בנימין, נשוי ואב לילדים, אשר נחישותו הבריחה את השודדים.

ביום שלישי האחרון נסע התושב בשעות הבוקר המאוחרותמרבבה לכיוון אריאל. "כיוון שהיתה משאית לפני הנסיעה היתה איטית, ופתאום חטפתי מכה מאחורה", הוא מתאר בשיחה עםהקול היהודי. הנהג שמר על כללי בטיחות."כשראיתי שזה ערבי שנכנס בי, עצרתי בצד, יצאתי עם המפתחות ביד ונעלתי את הרכב.ברכב הפוגע, הנהג נשאר במקומו ויצאו בריצה שני ערבים אחרים". בשלב זה הבין הנהג כי מדובר בשוד ופעל בנחישות על אף שאין ברשותו נשק אישי בשל התנגדות המשטרה. "רצתי לכיוונם בצעקות, הם נבהלו, נכנסו לאוטו וברחו לכיוון הכפר חרס".

הנהג מספר כי נמנע מלדווח על האירוע למשטרה כיון שאין לו אמון במערכת. "אנילא מאמין בטיפול נקודתי כשמדובר בתופעה, ואני לא מאמין שהצבא או המשטרה יבצעו ענישה קולקטיבית על אף שברור מאיזו אוכלוסיה מגיעים השודדים", הוא מסביר את תפיסתו. "מה שלא עושים לאויב כשמדובר באירועים אידיאולוגיים, ודאי המערכת לא תעשה לו כשמדובר בנזיקין".

"בנוסף אני לא מוכן שחייל יהודי יסתכן בשביל לעצור אויב ולדון אותו כפושע", הוא אומר ואף מוסיף כי "חוץ מזה ישנוחשש אמיתי מזימון כחשוד למשטרה. כבר ראינו לא אחת מקרים בהם המתלוננים הפכו לחשודים לאחר שהתוקפים הערבים החליטו להעליל משהו. חכמינו כבר אמרו 'אל תתוודע לרשות' ".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד