בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הנהלים החדשים של צה"ל בשעת מלחמה

הודעות בספק על מות לוחם, דסקית חכמה, הקשחת נהלים, דיווחים לציבור בזמן אמת ועוד. בצה"ל החליטו על רשימת ייעול בעקבות 'צוק איתן'

  • כ"א אייר תשע"ו - 21:58 29/05/2016
גודל: א א א
כוח צהל בצוק איתן. ארכיון (דובר צהל)  (דובר צהל)
כוח צהל בצוק איתן. ארכיון (דובר צהל) (דובר צהל)

בעקבות מבצע 'צוק איתן' שהתקיים לפני שנתיים, ובעקבות מלחמת לבנון השנייה לפני עשור, הוחלט כעת לערוך באגף כוח אדם בצה"ל מספר שינויים ארגוניים מהותיים.

בין היתר, בשל המהירות בה עובר המידע ברשתות החברתיות בזמן אמת במהלך מלחמות ופעולות צבאיות, נשקלת האפשרות למסור למשפחות הלוחמים 'הודעה בספק' על מות בנם, עוד בטרם הסתיים הליך הזיהוי המלא. ככל הנראה נוסח ההודעה יהיה כך: "ככל הנראה בנכם הוא בין ההרוגים".

כמו כן, מפקיד המחלקות שיוכשרו לכך, יערכו הכנה מנטלית לחיילים לפני כניסתם לפעילות מבצעית. בין היתר, יחודדו הוראות הפתיחה באש, לבל יפגעו אזרחי האויב, וכן לשם מיקוד בנתוני האזור ודרכי הפעולה המתבקשות. עוד הוחלט על יצירת 'דסקית חכמה' ללוחמים, אשר תדווח על מיקומם בזמן אמת.

נהלים חדשים לעתות מלחמה בצה"ל (דובר צה"ל)

עוד הוחלט, כי אגף כוח אדם יחליט מראש על פריטים מסוימים אותם ניתן לתרום ללוחמים וכן על מוקדי איסוף ברחבי הארץ, לצד אכיפת הנהלים האוסרים על קבלת תרומה ישירות ליחידות צבאיות. בנוסף, ייתן מענה טלפוני לציבור הרחב שיבקש לדרוש בשלום החיילים בעת מלחמה. קציני הערים יאוגדו לארגון אחד וכן נאסר על מפקדים להעניק סיוע חריג לבני משפחות של נפגעים, בכדי למנוע הבדלים בין משפחות וחיילים.

כעת ממליצים באכ"א להבהיר להורים לבנים יחידים, אשר יחתו על אישור המתיר לבנם להיות לוחם, כי לא יוכלו לחזור בהם, זאת לאחר שתשעה בנים יחידים הוצאו מאזורי הלחימה בצוק איתן לאחר שהוריהם משכו את חתימתם. סוגיית בנים למשפחות השכולות עדיין נמצאת בבחינה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד