בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הסתה, או ביקורת על האפלייה בין ימין לשמאל?

המשטרה טענה כי תושב בנימין הסית כנגד נשיאת העליון, אולם מתברר כי מדובר בפוסט בו 'עקץ' את השמאל. עורך דינו: "אם הכרזה של הסטודנטית מבצלאל חוסה תחת חופש הביטוי, קל וחומר שהפוסט הזה"

  • יח"צ
  • ט' אדר תשע"ז - 16:26 07/03/2017
גודל: א א א

המשטרה הגישה לפני זמן קצר בקשה להאריך שוב את מעצרו של החשוד בהסתה נגד נשיאת ביהמ"ש העליון מרים נאור, אולם בינתיים מתברר כי ככל הנראה הפוסט שפרסם בכלל נועד לעקוץ את השמאל.

החשוד מכחיש כי הוא זה שיצר את התמונה, שפורסמה לפני כחודש וזכתה לשני לייקים בלבד, ואומר כי רק שיתף אותה בדף שאינו שלו וכתב: "לא, היא לא נאצית, אבל הפוטושופ יפהפה וזו בהחלט אומנות מרשימה (תירוצים של שמאלנים...)", דבר שמהווה לכאורה ביקורת על כך שהמשטרה משחררת פעם אחר פעם מסיתים מצד שמאל של המפה כדוגמת סטודנטית מבצלאל שפרסמה כרזה בה נראה ראשו של ראש הממשלה נתניהו לצד חבל תלייה, אך שוחררה לאחר חקירה במשטרה וכלל לא הובאה לבית המשפט.

הפוסט בגינו בוצע המעצר הטשטוש אינו במקור (צילום מסך באדיבות חוננו)

בארגון חוננו מדגישים כי מדובר בצעיר נורמטיבי ללא עבר פלילי, וכי נראה כי אם לא היה מדובר בנשיאת בית המשפט העליון, איש לא היה מתייחס לפוסט, שכאמור פורסם לפני כחודש וזכה לשני לייקים בלבד.

"פרק הזמן בן החודש שחלף מאז תחילת החקירה עד למעצרו של מרשי רק מוכיח שאף המשטרה סבורה שלא באמת נשקפת מסוכנות מצד מרשי ושמדובר במעצר ראווה", אומר עו"ד יוסי נדב סנגורו של העצור מטעם חוננו."אם המקרה של הסטודנטית מבצלאל, עם מסר ברור של חבל תלייה על ראשו של ראש הממשלה, נכנס בתחומי חופש הביטוי - במקרה של מרשי קל וחומר".

אתמול קבע בית משפט השלום כי אם לא תוגש בקשת מעצר נוספת, ישוחרר הבוקר (ב') העצור למעצר בית, אולם המשטרה הודיעה כי תבקש היום את המשך מעצרו. במקביל לבקשת המשטרה, הגיש עו"ד יוסי נדב מטעם ארגון חוננו ערר לביהמ"ש המחוזי על החלטת בית משפט השלום אתמול. דיון בבית משפט השלום יערך בזמן הקרוב ודיון בערר בבית המשפט המחוזי נקבע לשעות אחר הצהריים. על פרטיו של העצור מוטל איסור פרסום.

בתוך כך, ביקורת ציבורית על המעצר נשמעה גם מהאגף השמאלי של המפה. עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "תסלחו לי אבל המדינה השתגעה. אם הפוטושופ הדלוח הזה שקיבל שני לייקים מצדיק מעצר של אדם על הסתה, הכנסת חייבת להתערב ולחוקק חוק שיפסיק את הטירוף".

אתמול נרשמה תמימות דעים בעניין גם בין מנכ"ל שלום עכשיו לשעבר יריב אופנהיימר לבין ח"כ בצלאל סמוטריץ', אשר גינו כמובן את עצם יצירת הפוטושופ המדובר, אך מתחו ביקורת על עצם המעצר. ח"כ סמוטריץ כתב: "משוגעים, רדו כבר מהגג אנחנו בדמוקרטיה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד