בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

העולים להר הבית מסכמים שנה

שיא חדש נרשם במספר העולים להר וכן שיא חדש בעצורים בענייני הר הבית

  • ד' תשרי תשע"ז - 12:14 06/10/2016
גודל: א א א
מבקרים יהודים בתשעה באב בהר הבית ()
מבקרים יהודים בתשעה באב בהר הבית ()

ארגון 'ייראה' לעידוד העלייה להר הבית, פרסם בימים האחרונים נתונים מהשנה האחרונה - תשע"ו על המתרחש בהר הבית. על פי הנותנים מספר שיאים נרשמו בשנה האחרונה בעלייה להר.

על פי הפרסום, כ-14,094 יהודים עלו להר הבית במהלך השנה האחרונה. מדובר בעלייה של כעשרים אחוזים מהשיא הקודם שנרשם לפני שנתיים. כמו כן, נרשמו השנה שיאים בשבוע עם העולים היהודים הרבים ביותר - חול המועד פסח אז פקדו את ההר למעלה מאלף איש.

היום עם העולים הרבים ביותר נרשם בתשעה באב אז עלו כארבע מאות איש ביום אחד. מדובר ככל הנראה בשיא חדש באלפיים שנים האחרונות.

מעצר בהר הבית. ארכיון

בנוסף פרסמו אנשי הארגון מהלכים נוספים שלדבריהם קידמו את היהדות בהר הבית בשנה האחרונה, בהם הוצאת נשות המורביטאן מהר הבית והגדלת מכסת היהודים בקבוצה אחת בהר שהגיע אף לארבעים יהודים בקבוצה.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

עוד צוין, כי לצד התקדימים החיוביים נרשם השנה שיא גם במעצרים שערורייתיים של יהודים בהר הבית, רק בשל חשד להתנהגות-יהודית במקום. בשבוע של פסח לבדו נעצרו 40 יהודים שלא השלימו עם איסורי התפילה והגזירות נגד כל ביטוי יהודי במקום.

יהודים רבים נעצרו השנה גם מחוץ להר הבית בשל פעילויות הקשורות בהר הבית, רובם הגדול כאשר קיימו את המנהג לסובב את שערי הר הבית, בשעות שהוא היה סגור ליהודים. 20 יהודים נעצרו בערב פסח, על כוונתם להקריב את קרבן הפסח בהר הבית.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד