בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הערב: סיבוב השערים בירושלים

בעיר העתיקה בירושלים יערך הערב (ד') האירוע המסורתי. "הכנה טובה לראש השנה"

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ה אלול תשע"ו - 10:17 28/09/2016
גודל: א א א

הערב יתקיים כמידי חודש בחודשו סיבוב השערים המסורתי סביב שערי הר הבית בירושלים. אלפי יהודים צפויים להגיע לאירוע שייצא מרחבת הכותל בשעה 19:00 בערב.

המשתתפים יתחילו בסיבוב שערי הר הבית מהכותל המערבי של הר הבית ויסיימו בשער האשפות.

"סיבוב השערים היום מהווה הכנה לראש השנה", אומרים בעמותת אל הר המור. "היום, כ"ה באלול, הוא יום בריאת העולם לפי המסורת, ובראש השנה נברא האדם (ביום השישי לבריאה). בסיבוב השערים אנו מהדקים את הקשר של עם ישראל למקום המקדש בהר הבית".

באל הר המור מוסיפים ואומרים לקול היהודי, כי "יש לזה ערך מיוחד לקראת ראש השנה: בראש השנה מזכירים את עקדת יצחק - תוקעים בשופר המזכיר את העקדה, קוראים בתורה את פרשת העקדה, ובתפילות היום אומרים "ועקדת יצחק לזרעו היום ברחמים תזכור". העקדה מבטאת את הקשר הראשון שלנו למקום המקדש. בעקדה הגיע אברהם אבינו להר המוריה וראה בנבואה שבמקום הזה ייבנה המקדש, "בהר ה' יראה".

"ברוך ה', אנחנו רואים שסיבוב השערים תורם להגברת המודעות למקדש והקשר למקום המקדש. כולנו מקווים שבקרוב מאוד הקשר הזה יעלה רמה, לא רק סיבוב מבחוץ אלא עלייה לרגל לבית המקדש". לסיום מבקשים מארגני האירוע להזמין את הציבור לסיבוב השערים. "זה המקום הטוב ביותר לאחל לכולנו שנה טובה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד