בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הערכה: "ההקלות סייעו למחבלים להימלט"

ככל הנראה מדובר בחוליית מחבלים שירו יותר מ-25 קליעים לעבר הרכב. מצבו של הפצוע הקשה ממשיך להיות קשה ביותר

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ג תמוז תשע"ה - 09:15 30/06/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע, הלילה (סוכנות תצפית)
זירת הפיגוע, הלילה (סוכנות תצפית)

מהמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים נמסר הבוקר (שלישי) כי מצבו של מלאכי משה רוזנפלד, צעיר כבן 27 שנפצע בפיגוע הירי אמש בבנימין, "ממשיך להיות קשה ביותר". במרכז הרפואי אומרים כי הפצוע עבר הלילה ניתוח והוא מאושפז כעת במחלקה לטיפול נמרץ.

פצוע נוסף מאושפז כעת במחלקה האורתופדית בשערי צדק ומצבו מוגדר קל. במרכז הרפואי הדסה עין כרם מאושפז צעיר כבן 26 עם פצע ירי ברגלו ומצבו מוגדר בינוני. מהמרכז הרפואי נמסר כי בהמשך היום יועבר למחלקה הכירורגית. פצוע נוסף, כבן 34, מנותח בשעה זו ומצבו מוגדר בינוני.

החיפושים מתמקדים במישור המודיעיני. תא"ל ידעי ואל"מ שומר בזירת הפיגוע, הלילה (דובר צה"ל)

"אנחנו בשעה קשה. כל עם ישראל בשעה קשה", אמר אליעזר, אביו של מלאכי, במרכז הרפואי. "אנחנו יודעים שיש כוח לתפילה שלכם. אנא התפללו בלב מלא שהקב"ה ישלח לו רפואה שלמה ושיציל אותו, ואנחנו בטוחים שתשלחו לו כוחות חזקים להילחם ושהרופאים יעשו את מלאכתם. אנחנו סומכים עליהם, הם מלאכים גדולים, כמו הבן שלנו. תודה רבה לכל עם ישראל הדואג". אחד מבניו של אליעזר, שהיה טיס בשירות קרבי בצה"ל, נהרג בתאונה בנחל צאלים לפני כ-13 שנים. במשפחה מבקשים להתפלל לרפואת:מלאכי משה בן שרה.

על פי הערכות גורמי ביטחון, בשעה זו, ייתכן כי את הפיגוע ביצעו מספר מחבלים, ולא "מפגע בודד" כפי שמערכת הבטחון מכריזה בדרך כלל. "מתחקיר ראשוני של הפיגוע, מדובר ככל הנראה ברכב של מחבלים שהמתין בצד הדרך לשעת כושר לביצוע הירי, ובעת שחלף הרכב הישראלי ובו חבורת הצעירים תושבי היישוב כוכב השחר שנסעו לביתם, נפתחה אש לעבר הרכב, וכל יושביו נפגעו מן הירי", מסר גורם בטחוני לסוכנות הידיעות תצפית.

| "היה יכול להסתיים יותר טראגי"

"מדובר באירוע קשה שהיה יכול להסתיים בצורה טרגית אף יותר. כוחות הביטחון, צה"ל והשב"כ סורקים אחר המחבלים בכל האזור".

יותר מ-25 קליעים ממספר נשקים. הרכב שנפגע, הלילה (סוכנות תצפית)

מתחקור ראשוני של מפקד אוגדת איו"ש תת אלוף תמיר ידעי ושל מח"ט בנימין אל"מ ישראל שומר, עולה כי ככל הנראה המחבלים ירו יותר מ-25 קליעים לעבר הרכב ואף נבדקת האפשרות כי החוליה נמלטה בסיוע רכב מילוט, ובחסות ההקלות שניתנו לערבים לרגל הרמאדן, הצליחו לחמוק במהירות לאחד הכפרים באזור.

גורם בטחוני שצוטט בוואלה אמר כי כעת הפעולות לאיתור המחבלים מתמקדות במישור המודיעיני והוסיף "חופש התנועה ביהודה ושומרון, הסרת המחסומים והקלה במרקם החיים מאפשרים למחבלים פוטנציאליים לנוע מאזור לאזור ולהימלט בקלות לאחר מעשה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד