בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפגינו בתל אביב: "פתרון לשכונות"

תושבים הפגינו בסוף השבוע שעבר כנגד אזלת ידה של המדינה בטיפול בבעיית המסתננים. "כנראה שכדי שיזוז כאן משהו צריך להעיר את המחאה הזאת ולעבור לצעדים יותר נוקשים"

  • אברהם שפירא
  • ז' סיון תשע"ה - 19:00 25/05/2015
גודל: א א א
הפגנה נגד מסתננים בתל אביב. ארכיון
הפגנה נגד מסתננים בתל אביב. ארכיון

ביום חמישי האחרון התקיימה בדרום תל אביב הפגנה במחאה על חוסר הטיפול בבעיית המסתננים בשכונות.

כמאה תושבים הגיעו להפגנה שהתקיימה "ללא פוליטיקאים וללא נואמים". על אף שהמארגנים ציפו ליותר היענות מצד התומכים במאבק, אומרת היום (שני) מאי גולן, פעילה במאבק כנגד המסתננים שנכחה בהפגנה, כי "בעבר קיימנו הפגנות עם מאות איש ולא הסתכלו עלינו. מתגלה שדווקא בשטח ישנה פחות היענות למרות שבמאבק שלנו שותפים הרבה אנשים. ראש הממשלה לא ממש סופר מאה אנשים ברחוב ובגלל זה הוא ממשיך להתנהג אלינו כמו שעכשיו הוא מתנהג. אנחנו מקוים שהמחאה תמשיך עכשיו אל מול בית ראש הממשלה, שר הפנים החדש ושופטי בג"ץ כי לא רק להם מגיע לנוח בבית. אנחנו לא מתכוונים לוותר על הזכות שלנו לגור כאן בלי מסתננים".

"אנחנו צעדנו מגן התקווה לעבר גן לוינסקי שזה המעוז הכבוש של המסתננים. הפתיעו אותנו תושבים מגבעתיים, מראשון לציון ומחיפה שהגיעו כדי לתמוך. בגן התקווה נאלצנו לעמוד סמוך לשוטרים בשביל שלא תהיה לנו סכנה מהמסתננים".

"לבסוף צעקנו את הצעקה שלנו אל מול ערוצי התקשורת ואני מקווה שזה הגיע לאחד ממקבלי התפקידים וששמעו אותנו. כנראה שכדי שיזוז כאן משהו צריך להעיר את המחאה הזאת ולעבור לצעדים יותר נוקשים" אומרת גולן ומסבירה, "הפגנות שבועיות מול מקבלי ההחלטות, מאהלי מחאה ומחאת מיסים שבה לא נשלם את הארנונה לעירייה שתמורתה אנחנו לא מקבלים כלום".

"הקריאה בהפגנה הייתה בעצם לדרוש מראש הממשלה, שהוא במפלגת השלטון והוא נמצא כרגע במפלגה שטוענת שהיא תביא לפתרון לתושבי השכונות, שכעת ימלא את ההבטחות שלו שעד עכשיו הוא לא מימש. מפלגתו טורחת לקיים ישיבות חירום ולהעביר 56 מיליון שקלים לפתיחת גנים ובתי ספר למסתננים ואנו דורשים שיקיים ישיבת חירום בשבילנו, תושבי השכונות. הגענו למציאות שבעיר תל אביב המודרנית והחיה צריכים להקים יחידה משטרתית שתלווה דיירים לביתם".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד