בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפגנות מחאה נוספות ברחבי הארץ

בבאר שבע, בת ים, ירושלים, שומרון, בנימין והר חברון נרשמו פעולות מחאה. המשטרה פזרה את המפגינים בטענה של "סיכון שלום הציבור"

  • טוביה אריאל
  • כ"ו תשרי תשע"ו - 08:25 09/10/2015
גודל: א א א
ההפגנה בבת ים אתמול
ההפגנה בבת ים אתמול

בעקבות המצב הבטחוני ואירועי הטרור הערבי, יצאו אמש (רביעי) יהודים רבים להפגין ברחובות.

בגן סאקר בירושלים התאספו עשרות, בעיקר מארגון 'להב"ה' ואהדי בית"ר, על מנת לצעוד משם אל הכותל המערבי של הר הבית דרך העיר העתיקה. כוחות גדולים של משטרה חסמו את המפגינים, בטענה שהצעדה 'תרגיז את הערבים'. על פי הדיווחים, ערבים הותקפו באזור וכלי רכב של ערבים נרגמו באבנים.

רכב ערבי שנרגם הלילה בירושלים

בנוסף, קיימו כשלושים בחורים סיבוב שערים סביב שערי הר הבית בירושלים בשירה וריקודים. אחד הבחורים סיפר לקול היהודי, כי במהלך הסיבוב ניסו הבחורים להיכנס לרחובות העיר העתיקה, אך המשטרה מנעה אותם מלעשות זאת. עוד סיפר, כי בשעות הבוקר אתמול התקיים ניסיון לערוך סיור דומה על ידי אחרים, אך המשטרה הרחיקה אותם מהאזור.

בעקבות הפיגוע בעפולה בו נפצעו מספר יהודים, יצאו עשרות מתושבי העיר לרחובות, וקראו "אחים לא מפקירים". גם בעיר בת יםהתקיימה הפגנה גדולה של יהודים. ההפגנה הייתה אמורה להתקיים בסוך לעיר יפו בה מתגוררים ערבים רבים אך המשטרה לא אישרה את ההפגנה "מחשש לשלום הציבור". לבסוף אישרה המשטרה לקיים את ההפגנה בכיכר המצבה בעיר, ולמקום הגיעו כארבע מאות איש, שאף חסמו את הכביש למספר דקות באישור המשטרה.

תושבי גב ההר חסמו את הכניסות לעיר שכם מחטמ"ר שומרון ומבית פוריק למשך כשעה. לאחר מכן הכריז צה"ל על שטח צבאי סגור, ופינה את המפגנים. תושב שנכח בהפגנה סיפר לקול היהודי על הזדהות של החיילים והשוטרים עם המפגינים. "החיילים והשוטרים אמנם לא סירבו פקודה, ופינו אותנו מהכביש, אך הם אמרו שהם לגמרי מזדהים איתנו.

גם בצומת שילה שבנימין,ניסו תושבים לחסום את הכביש לתנועת לתנועת כלי רכב ערבים, אך כוחות גדולים של צבא מנעו אותם מלעשות זאת. תושבי באר שבע הכריזוכי הם אינם יכולים לעמוד מנגד, ויצאו להפגין בעיר כשהם מניפים שלטים בהם נכתב: 'דמינו אינו הפקר' ורוצים הרתעה'. לאחר כשעה פיזרה המשטרה את ההפגנה, 'מחשש לחיי המפגינים'.

.

בחברון צעדו בני נוערבכביש המחבר בין קרית ארבע למערת המכפלה. במהלך הצעדה ערבים יידו עליהם אבנים ואחד הנערים נפצע קל.

מאז רצח הרב איתם ונעמה הנקין הי"ד בחג הסוכות, נרשמו עשרות רבותשל פעולות מחאה שונות ביצעו יהודים כנגד המצב הבטחוני.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד