בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפסיק הופעה עם שירת נשים והועמד לדין

לאחר ש-15 חיילים עזבו את האולם לקול שירת החיילות, הורה הנג"ד להפסיק את השירה והוא הורשע בדין משמעתי

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ד' ניסן תשע"ה - 20:14 24/03/2015
גודל: א א א
חרדים בצהל
חרדים בצהל

צה"ל מנסה בכוח רב לגייס חיילים דתיים וחרדים לשירותיו, אך לא פעם ולא פעמים התגלעו חיכוכים לא קלים בין צה"ל לבין המתגייסים הדתיים והחרדים. כך אירע לאחרונה כאשר קצין קבע בדרגת רס"ר הועמד לדין משמעתי והורשע בו לאחר שהפסיק הופעת שירת נשים בטקס צה"לי.

האירוע התרחש בחודש טבת האחרון במהלך הופעה של להקה צבאית מול מאות חיילים באחת מיחידות השדה של צה"ל. בלהקה נטלו חלק גם חיילות ששרו, ולאור עובדה זו, עזבו כ-15 חיילים את האולם בכדי לא לשמוע את שירתן.

בעקבות מעשיהם של החיילים, הורה הרס"ר, רגע לפני שירת המנון המדינה בידי החיילות, להפסיק את ההופעה. לפני כחודש הוא עומד לדין משמעתי, בו הורשע ונידון להתרעה. גם מפקד החטיבה בה התרחש המקרה, העיר על כך בכתב לסגן מפקד הגדוד בו משרת הרס"ר.

למרות העובדה שמקרה כזה עלול לפגוע ביחסי בני הישיבות המתגייסים לצה"ל, כתבה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, מכתב אותו שלחה לפרקליט הצבאי הראשי דני עפרוני, בו היא מותחת ביקורת על העונש 'המקל' לטעמה שהוטל על הקצין. "לאור העובדה שאין זה המקרה הראשון שבו עולות טענות בנוגע להדרת נשים בצה"ל בהקשר זה, נדרשת לטעמנו פעולה אקטיבית על מנת למנוע הישנותם של מקרים חמורים אלה", כתבה זילבר.

מדובר צה"ל הגיבו ואמרו, כי "מיד עם היוודע המקרה, הנושא תוחקר וטופל משמעתית על ידי המפקדים. הדרת נשים אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל".

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד