בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפעם, הפלישה הסתיימה באכיפת החוק

שוב פלשו ערבים לשטחי המרעה של יהודה מרמור מהגליל, אך הפעם הפרות הוחרמו. "המאבק הכי עיקב ומורכב שיש לנו בארץ הזו על שטח מרעה", אמרו בארגון השומר החדש

  • אברהם שפירא
  • י"א ניסן תשע"ה - 17:00 31/03/2015
גודל: א א א
עדר. אילוסטרציה (השומר החדש)
עדר. אילוסטרציה (השומר החדש)

הקנס שהטיל בית משפט בנצרת על הפולשים הערבים, לא עצר בעדם מלפלוש שוב לאדמות החכירה של יהודה מרמור, חקלאי מהגליל שנאבק על אדמותיו במשך שנים.

אתמול (שני) בבוקר, תפס יהודה ופקח של רשות הטבע והגנים עדר של משפחת באשיר המונה כ-12 פרות שפלשו לשטחי המרעה בבעלות מרמור. השניים, יחד עם עשרה פעילים מארגון השומר החדש, החזיקו בפרות מספר שעות, ובמקביל הגישו תלונה במשטרה שהגיעה לקחת את הפרות ולפנות אותם מהשטח.

כארבע פרות מתוך העדר נמצאו כלא מסומנות וזאת בניגוד לחוק. מנגד, משפחת באשיר מיהרה לדווח למשטרה על גנבה של עדר הפרות.

"שש שנים אנחנו מלווים את יהודה מרמור במאבק המשפחתי הכי עיקש ומורכב שיש לנו בארץ הזו על שטח מרעה" נכתב בדף הפייסבוק של השומר החדש."פעילי השומר החדש יחד עם רט״ג, מג״ב, והסיירת הירוקה הביאו לכך שהפרות הפולשות של משפחה באשיר מהכפר רומת אל-הייב יועמסו ויפונו.כשהמדינה רוצה לאכוף חוק אין טובה ממנה".

בשבוע שעברשלושה שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת חייבו את נאיף וחוסין באשיר, השניים מהמשפחה הפולשת, לשלם פיצוי כספי ליהודה מרמור, על כך שהפרו את צווי בית המשפט בנוגע לרעיה בשטחי המדינה שחוכר מרמור ובכך ביזו את בית המשפט.

בארגון השומר החדש שמלוה את מרמור אמרו כי "הפסיקה הזו אינה פותרת את הסכסוך רב השנים, וגובה הקנס לא מתקרב לפצות את העלויות שיהודה ספג לאורך השנים, אך הפסיקה מעידה על הכרתו של בית המשפט בכך שהנתבעים ממשיכים לעבור על החוק בלא מפריע ועושים ככל העולה על רוחם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד