בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפרקליטות: נפנה חלקה נוספת בגבעת אסף

הפרקליטות הודיעה לבג"ץ כי המדינה תפנה בשבועות הקורבים חלקה נוספת בגבעת אסף. אתמול קבע בג"ץ כי בתוך שנה יהרסו חלקי מבנים וכביש בגבעת היובל

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ה אב תשע"ד - 11:00 21/08/2014
גודל: א א א
הרס בית משפחת אביונה בגבעת אסף (סוכנות תצפית)
הרס בית משפחת אביונה בגבעת אסף (סוכנות תצפית)

בג"ץ דן אתמול (ד') בעתירת ארגון השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" אשר דרש להורות על הרס מבנים בישוב חרשה ובישוב גבעת היובל בבנימין. נוכח הגדרת הקרקעות בחרשה וברובה של גבעת היובל כאדמות מדינה, קבע בג"ץ כי המקומות לא יפונו, למעט שני מבנים וכביש בגבעת היובל.

חלקי שני המבנים וחלקי הכביש המצויים על קרקע שלא הוכרזה כאדמות מדינה יפונו ויוסרו תוך שנה. בית משפחתו של אלירז פרץ הי"ד שנהרג ברצועת עזה לא יפונה על אף שנמצא באותו סטטוס, וזאת בשל רגישות המקרה, אולם בשל העובדה שהמדינה אינה מתכוונת להכשירו, הצהירה המדינה כי ימצא פתרון כלשהוא למשפחה.

השופטים הוסיפו הערה מעניינת על התנהלות המדינה בכל הנוגע למימוש הוראות בג"ץ בקשר לבנייה לא חוקית ביהודה ושומרון, של ערבים ויהודים כאחד.

"לצערנו הניסיון השיפוטי מלמד כי המדינה אינה עומדת במועדים שנקבעו לביצועם של פסק דין בעניין פינוי בתים או דרכים בתחומי יהודה והשומרון. לא אחת אנו נתקלים בבקשות ארכה, שלעתים מזומנות מוגשות ברגע האחרון, המלוות בנימוק כי מסיבות כאלו או אחרות לא היה סיפק בידי המדינה לקיים את הצווים השיפוטיים. אי-איתור חלופות למחזיקים בקרקע אינו עילה להארכות מועד. אנו מעירים את הדברים מעתה כדי שהמשיבים הרלוונטיים כולם לא יפתחו ציפיות שאין להן מקום".

ובתוך כך, ביום שלישי הודיעה פרקליטות המדינה לבג"ץ כי המדינה תפנה בתוך מספר שבועות חלקה נוספת של מבנים בגבעת אסף לאחר שהתברר כי מסמכי הרכישה ככל הנראה מזוייפים. מספר מבנים בגבעת אסף נהרסו לפני כמה חודשים בידי התושבים לאור סיכום כי שאר המבנים לא יפונו כיון שהקרקע נקנתה. משפחת אביונה סירבה לעזוב את ביתה אך נאלצה לבסוף שלא להתנגד להרס לאור דין תורה עם התושבים האחרים. לקול היהודידווח כי בין התושבים לבין אמנה התגלו חילוקי דעות לא פשוטים לאחר שהובטח לתושבים פיצוי על המבנים, אך ככל הנראה לא התקבל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד