בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הצעה חוק: להגביל כהונת שופטי בג"ץ

במקום פרישה בגיל 70 תוגבל כהונת השופטים ל-12 שנים

  • י"ט שבט תשע"ז - 10:33 15/02/2017
גודל: א א א

על שולחן מזכירות הכנסת תונח היום (רביעי) הצעת חוק חדשה של חבר הועדה למינוי שופטים ח"כ רוברט אליטוב (ישראל ביתנו) המבקשת להגביל את כהונתם של שופטי בית המשפט העליון, שתהיה לפחות 7 שנים מיום המינוי ולא יותר מ-12 שנים.

לפי ההצעה, לא יהיה ניתן לשוב ולמנות את השופטים לתקופת כהונה נוספת באותו התפקיד.

בהסבר להצעת החוק נכתב, כי היא נועדה ליצור "תחלופה בריאה שתאפשר מגוון רחב יותר של שופטים מוכשרים וראויים, בעלי דעות שונות ומגוונות ומסקטורים ומגדרים שונים".

נכון להיום, כהונת שופט איננה קבוצה כלל בזמן, והיא מתחילה עם הצהר אמונים ומסתיימת רק בגיל 70 עם צאתו לגמלאות או במקרים של התפטרות, החלטה של הוועדה לבחירת שופטים, נציב תלונות הציבור או נשיא בית המפשט העליון וכשיש הסכמה של שבעה חברים בועדה.

"נוצרה מציאות עגומה שכופה על הוועדה למינוי שופטים לשקול מינוי של מועמד לשפיטה בבית משפט העליון בהתאם לגילו. מצב זה מהווה מכשול למועמדים להתמנות לבית המשפט העליון, גם אם הם בעלי הכישורים הנדרשים", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "הוועדה נאלצת לשלול מועמד 'מבוגר מדי' בגלל התקופה הקצרה שבה יוכל לכהן עד לפרישתו. ולהיפך, הוועדה נאלצת לשלול מועמד 'צעיר מדי' לכהונה בבית המשפט העליון על מנת למנוע מחד גיסא שחיקה וקיבעון מחשבתי, ומאידך גיסא ריכוז כוח רב בידי אדם אחד המכהן תקופה ממושכת - דבר שעשוי לפגוע באיזונים בתוך בית המשפט העליון".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד