בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הצעה: נהלי כשרות אחידים

חה"כ סמוטריץ' הגיש הצעת חוק לגיבוש כללים אחידים בכל הרבנויות המקומיות. הרב אריאל: "חייב להיות קריטריון אחיד"

  • ט"ז אייר תשע"ו - 11:29 24/05/2016
גודל: א א א
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיש לאחרונה הצעת חוק שנועדה לקבע כללים אחידים למתן תעודות כשרות לבתי עסק מהרבנות הראשית לישראל.

הצעת החוק נועדה לקבוע כללים אחידים בנושא הכשרות לצורך מתן תעודה לבתי העסק השונים, כך שלא יהיו הבדלים בין הכשרויות של הרבנויות בערים השונות.

כיום כל רבנות עיר קובעת לעצמה סטנדרטים אחרים לכשרות וכך נוצר מצב של הבדלים בין הכשרויות בערים השונות. במשך השנים זכו רבנויות מסוימות להחשב בעיני רבים למחמירות יותר ורבנויות אחרות למקילות יותר. מטרת החוק היא למנוע מצב של הבדלי כשרות בין עיר לעיר כדי שכל אדם יוכל לדעת מה הסטנדרט של הכשרות אותה הוא קונה.

יישום החוק בפועל יהיה על ידי הקמת מערך כשרות המאגד תחתיו את כלל הכשרויות של הרבנויות בארץ והוא שיקבע את נהלי הכשרות בתחומי המזון השונים. כל רבנות מקומית תהיה מחויבת לאותם הכללים.

| הרב אריאל: "לא יתכן שכל אחד יתן תעודת כשרות לפי הבנתו"

רבה של רמת גן ויו"ר פורום 'חותם', הרב יעקב אריאל, מביע תמיכה בחוק הכשרות של ח"כ סמוטריץ' וקורא לרמות כשרות אחידות בכל הארץ בפיקוח הרבנות הראשית.

"לא יתכן שכל אחד יתן כשרות לפי הבנתו האישית אלא חייבים להיות קריטריונים אובייקטיבים", אומר הרב ומביא כדוגמא מצב בו הוא מעניק כשרות למלון ברמת גן שהוא חלק מרשת כשרות, ובעל הבית הגיע להתלונן שבמלון בעיר אחרת ישנם נהלי כשרות שונים.

"חייב להיות קריטריון אחיד. נכון שאפשר כמובן שמי שרוצה תהיה לו כשרות מהודרת אבל סביב עקרונות קבועים ולא כל אחד לפי הבנתו".

לצד זאת מציין הרב אריאל כי גם הבד"צים מביאים לתחרות כנגד הרבנות ומציע לשלב אותם במסגרת הרבנות עם נהלים ברורים. הצעת החוק אמורה לעלות שבוע הבא להצבעה בכנסת.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד