בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הקטין מיצהר שוחרר – דיון בעניינו יתקיים מחר

בימ"ש השלום בפ"ת שיחרר את הקטין בתנאים מגבילים למשך יממה. מחר יתקיים דיון נוסף בעניינו. עו"ד חי הבר בדיון : "אין ראיות – נבקש מחר לשחררו ללא תנאי"

  • יח"צ
  • כ' סיון תשע"ו - 19:16 26/06/2016
גודל: א א א
בית משפט השלום בפתח תקווה (אברהם שפירא) (אברהם שפירא)
בית משפט השלום בפתח תקווה (אברהם שפירא) (אברהם שפירא)

בימ"ש השלום בפ"ת שיחרר היום (א') בתנאים מגבילים, ליממה אחת, את הקטין כבן 15 מיצהר שהורחק מביתו בצו מנהלי, כנגד הקטין הוגש כתב אישום, ומחר צפוי בימ"ש לקיים דיון בבקשת המדינה להשאירו בתנאים מגבילים עד לתום ההליכים כנגדו.

בדיון ייצג את הקטין עו"ד חי הבר מטעם ארגון חוננו שביקש דחייה של יממה בדיון לצורך לימוד חומר החקירה, בדיון הצהיר עו"ד הבר כי ידרוש מחר את שחרורו המלא ללא כל תנאי שכן בתיק אין ראיות.

נזכיר כי הקטין, קיבל לפני כשלושה שבועות צווי הגבלה מנהליים החתומים בידי אלוף פיקוד העורף והמרכז, אשר אוסרים עליו לשהות בשטחי יהודה ושומרון, וכן מחייבים אותו לשהות בתנאי מעצר בית לילי מחוץ ליו"ש. לאחר שלא מצא הקטין כתובת לשהות בה מחוץ לביתו, נשאר בביתו וביום חמישי האחרון בשעת לילה מאוחרת נעצר בביתו ביצהר.

במהלך השבת שהה הקטין במעצר לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בלוד ורדה מרוז, קיבלה ביום שישי את ערר המשטרה וקבעה כי ישוחרר בתנאי שימציא חלופת מעצר בית מלא מחוץ ליהודה ושומרון. בכך הפכה השופטת מרוז את החלטת שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה יעל בלכר שקבעה כי הקטין ישוחרר לבית הוריו למעצר בית מלא עד היום, ומתחה ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בפרשה.

בתוך כך, משפחתו של הקטין פנתה מוקדם יותר לשגרירות ארה"ב וביקשה סיוע בשמירה על זכויותיו. אמו של הקטין אזרחית ארה"ב, ובבקשתה הדגישה כי אינה מבקשת התערבות פוליטית אלא שמירה על זכויות הקטין בלבד "בנינו הוא נער צעיר ואין לו מקום אחר לגור בו מלבד בית הוריו", כתבה אמו של הקטין לשגרירות ארה"ב, "הצו הינו מנהלי ללא כל הליך משפטי וללא אפשרות להתגונן מפניו" הוסיפה האם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד