בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הקשר שבין משחטות הרכב לפיגועים

קשר מובהק נוסף בין הפשיעה הערבית לפיגועי הטרור - מחבלים עשו שימוש ברכב בעל לוחית זיהוי צהובה שהורד מהכביש

  • כ"ב תמוז תשע"ו - 08:57 28/07/2016
גודל: א א א
רכב שהורד מהכביש ונעשה בו שימוש נוסף (דוברות המשטרה)
רכב שהורד מהכביש ונעשה בו שימוש נוסף (דוברות המשטרה)

במספר לא מבוטל של פיגועי טרור שהתרחשו לאחרונה, השתמשו המחבלים בכלי רכב בעל לוחית זיהוי צהובה-ישראלית, שאינה בתוקף, ובחסותו ביצעו את הפיגוע.

כיצד הגיעו לידי המחבלים רכבים שכאלה? התשובה פשוטה: משחטות הרכב ביהודה ושומרון מספקות אותם במחיר זול ובכמויות גדולות.

אזרחים רבים שרכבם הישן הורד מהכביש על פי החוק, מוסרים אותו לפירוק ב"משחטות רכב" בכדי להרוויח כמה מאות או אלפי שקלים עבורו. אולם לא תמיד זוכרים בעלי הרכב לקחת איתם את מספרי הרישוי של הרכב הישן, כפי שדורש החוק.

המחבלת השתמשה ברכב שהורד מהכביש

משם מגיעים כלי רכב לכפרים ערביים, לרוב באזור חברון, שם הופכים אותם מכונאי הרכב הערבים לרכב "מחודש". מספר הרישוי מחוק אצל משטרת ישראל, והוא נמכר בכמה אלפי שקלים לעבריינים שונים ואף למחבלים.

באתר ynet פרסם הכתב אלישע בן קימון, כי לא מעט פיגועים שהתרחשו לאחרונה, בוצעו בחסות אותם כלי רכב מיושנים. כך למשל בפיגוע הירי בו נרצחו הרב יעקב דון ועזרא שוורץ הי"ד בפיגוע ירי ודריסה סמוך לצומת גוש עציון, ונפצעו עוד שישה יהודים נוספים, השתמש המחבל ברכב ישן בעל לוחית זיהוי צהובה שהורדה מהכביש. המחבל עמד בפקק ללא חשש, ואז ביצע את הפיגוע הרצחני.

גם בשני פיגועי דריסה שונים שהתרחשו סמוך לצומת אליאס, על ידי קרית ארבע, השתמשו המחבלים ברכב שכזה. גם בפיגוע הדריסה בכפר אל ערוב שבגוש עציון, בו נפצעו שלושה חיילי צה"ל, השתמש המחבל ברכב מחודש שהורד מהכביש.

עוד פורסם, כי בשנה הלועזית 2014 נתפסו 600 כלי רכב כאלה, בשנה שלאחר מכן עלה המספר ל-1,000 ובשנה הלועזית הנוכחית, עד כה, נתפסו כבר 900 כלי רכב כאלה, רובם באזור חברון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד