בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הר הבית: שוטר שביקש להגיב למתפרעים - הורחק

תיעוד: עשרות ערבים שהתפרעו היום (ה') בהר הבית, הביאו שוטר להגיב להם, אך זה הורחק בידי מפקדיו

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ד אב תשע"ה - 17:30 30/07/2015
גודל: א א א

כמידי יום, עשרות ערבים התפרעו היום (חמישי) בהר הבית כאשר קבוצת יהודים ביקרה במקום, אלא שהפעם התרחש אירוע חריג כאשר שוטר יס"מ ביקש להגיב למתפרעים.

"האירוע היום בהר הבית היה כרגיל", סיפר היום תום, מתנועת סטודנטים למען הר הבית, בשיחה עם הקול היהודי. "זרקו עלינו כסאות וחפצים וכמובן קללות וצעקות ממרחק קצר מאוד, כאשר כל הזמן יש מסביבנו טבעת של כעשרים שוטרים שמלווים אותנו לאורך כל הדרך".

"לשוטרים אסור להגיב למה שקורה בהר", הוא הסביר את המצב. "כשהיו שוטרי יס"מ שרצו להגיב, אז המפקדים אומרים להם לא לעשות כלום. לקראת היציאה, סמוך לשער, הייתה שם התאגדות של מספר אנשים ואחד השוטרים ספג מכה ורצה לגיב", מתאר תום את החלק שהפך להיות מתוח יותר.

"השוטר רצה להגיב ולהגן על עצמו, אבל השוטרים האחרים לקחו אותו אחורה וצעקו לו שלא יגיב 'בו נצא החוצה', הם אמרו לו". תום מתאר, כי השוטר הורחק מההר ושם ניסו חבריו להרגיע אותו זמן רב על ההשפלה שחווה בהר.

"כל הזמן משפילים אותם, עד שזה מתפוצץ". השוטר שהורחק מהר הבית, היום (סטודנטים למען הר הבית)

"השוטרים מאומנים להגיב לאירועים כאלה ואחרים, למנוע הפרות סדר ואלימות ולהגיב לאלימות. יש להם את כל הציוד הנדרש ואת ההכשרה המתאימה, אבל בסוף כשזורקים עליהם חפצים ומקללים אותם בהר הם לא עושים כלום, ואירועים כאלה מתרחשים כל יום כל השנה".

"בסוף, כשהערבי תקף אותו פיזית, אז הכל התפרץ. יש גבול כמה אפשר לסבול ולשתוק", מסביר תום את מעשיו של שוטר היס"מ. "השוטרים אומרים לנו במשך כל השנה שהאיפוק מול המתפרעים לא תלוי בהם והם משתגעים מההוראות שהם מקבלים. מיד פעם זה מתפוצץ".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד