בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב טאו קורא לסירוב "פקודת השירות המשותף"

"עדיף לשבת בצינוק ולא לקיים את הפקודה הלא מוסרית בעליל ולא אנושית"

  • י"א אדר תשע"ז - 07:14 09/03/2017
גודל: א א א

בשיעור שמסר הרב צבי טאו, ראש ישיבת 'הר-המור' בביתו, בהשתתפות תלמידיו ובהם רבנים בישיבות ובמכינות שונות, הוא יצא בחריפות כנגד פקודת צה"ל החדש בנוגע לישרות צבאי משותף של גברים ונשים.

בדבריו אמר הרב טאו כי אין לעבור בשתיקה על פקודה שכזו, ויש למחות נגד זה ולעורר כנגד זה. "צריך ליידע את העם כדי שייצא במחאה, אסור לתת לזה לעבור". הרב הסביר את עמדתו החריפה כנגד הפקודה החדשה ואמר כי מדובר באובדן שפיות, אובדן הדעת ואובדן צלם אלוקים שבאדם. אובדן הבושה כמו בהמות וחיות טרף. "זו בעיה קיומית, לא בעיה של דתיים, של החבר'ה שלנו. זה תחלואים, זה טירוף זמני שתקף את האנשים, אבל זה חלק מסדרי הגאולה ונתנקה מזה".

הרב טאו המשיך והסביר את ההשלכות המעשיות לדבריו: "נלך לצה"ל אבל בדברים האלה לא נשתף פעולה. לא נמלא שום הוראה, ושום פקודה נגד הצניעות ונגד התורה, ונגד היסודות האנושיים והתורניים. לא יעלה על הדעת לקיים את זה ולשתף פעולה עם דבר כזה. ואם יגידו לך 'אתה מסרב פקודה'? אז תאמר למפקד הנכבד שאתה לא מאמין שהוא לא מספיק אינטליגנט להבין את ההבדל בין פקודה צבאית למסור את הנפש, לבין פקודה ללכת למקלחת משותפת או ללינה משותפת. תגיד לו שאתה לא מאמין שהוא כל-כך מטומטם לקרוא לזה סירוב פקודה והמרדה".

על האפשרות שחיילים וקצינים דתיים יישמעו לפקודת המטכ"ל החדשה אמר הרב טאו, "השם ישמור, אני מקווה שלשיעורים שלי לא יגיע מי שמקיים הוראות כאלה. בשביל מה אדם חי אם לוקחים ממנו את האנושיות שלו? עם ישראל צריך לקום כאיש אחד. זה יותר חשוב מהביטחון. עד מתי אתם עושים את בנות ישראל נכות בגוף ובנפש"?!

הרב טאו הוסיף והסביר, "חובתו של כל אדם בר-דעת, שהוא גאה בצלם אלוקים שבו, בנאמנות לנשמה שבקרבו. זה הכבוד היסודי של ערך האדם, ובתור חיילים בצה"ל, פקודה כזו היא לא מוסרית בעליל ולא אנושית, היא באה למחוק את ההבדלים בין אדם לבהמה. אם אני לא אתנהג כבהמה, אז אני לא מקיים את ערכי צה"ל?! אתה רוצה שאני אאמין שאתה לא מבדיל בין אור לחושך? תעשה לי מה שאתה רוצה. תתלה אותי, תירה בי, תכניס אותי לצינוק. אני אשמור על צלם אלוהים שבי".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד