בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב יעקב אריאל: "פעילות הבד"צים חוזרת כבומרנג"

רבה של רמת גן תוקף את הבד"צים שהתנגדו לרבנות הראשית, דבר שמגיע כיום כבומרנג המאיים על הכשרות בישראל. "מתנגדי הרבנות נתלים בבד"צים"

  • יח"צ
  • י"ד ניסן תשע"ז - 12:41 10/04/2017
גודל: א א א

על רקע הקריאות להפרטת מערך הכשרות והתערבות בג"ץ בנושא, יוצא הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן ונשיא ארגון חותם, כנגד התנהלות הבד"צים הפרטיים ומאשים אותם בדרדור מצב הכשרות בישראל עד להתנהלות האחרונה של קריאת רבני צהר להפרטת מערך הכשרות.

"צריך לומר את האמת ולשים על השולחן את הבעיה", אומר הרב אריאל. "הבד"צים הם האשמים בהכל. הרב קוק הקים לפני 90 שנה את הרבנות הראשית כדי שתהיה מסגרת אחת וכתובת אחת, אך הבד"צים, מסיבות אידיאולוגיות, אמרו שהם לא הולכים איתו, אלא שכל אחד יעשה כשרות משלו".

"עכשיו זה בומרנג", אומר הרב אריאל, "נוצר מצב בו רוצים להרוס את הכשרות לגמרי כשאומרים שאם בד"ץ יכול לפרוץ את המסגרת, למה כל אחד אחר לא יכול לפרוץ את המסגרת ולעשות מסגרת פרטית משלו? למה בד"ץ ירושלמי יכול לתת כשרות, וארגון אחר שנותן כשרות שהיא בכלל לא כשרות ורק סומך על הבעלים, לא יכול?".

הרב אריאל אף תוקף את הכפשת הרבנות בידי חלק מגופי הבד"ץ. "הבד"צים יוצרים מצב שכאילו כשרות הרבנות לא בסדר, וזה לא נכון. כשרות הרבנות היא בסדר. אפשר להדר ואפשר להחמיר, וגם הרבנות עצמה נותנת שתי נורמות, כשרות רגילה וכשרות מהדרין. גם אם הבד"ץ רוצה להוסיף כשרות מהדרין נוספת זה בסדר, אבל לא לערער ולהגיד שכשרות הרבנות לא כשרה ולהוציא לעז".

הרב אריאל מציין גם הבדלים בין כשרות לאומית לכשרות פרטית. "לדוגמה בנושא קטניות בפסח, הרבנות שנותנת כשרות לכלל הציבור נותנת הכשר בפסח לקטניות וכמובן מציינת את זה, כדי שמי שלא נוהג שלא יאכל. הבד"צים לעומתם לא נותנים בכלל הכשר לפסח למפעל שיש בו קטניות. זה נראה כאילו בזה הם מהדרים יותר וזה לא נכון.

נוצרה אווירה בציבור של תמיהה – אתה אוכל רבנות? כן, אני אוכל רבנות. נכון שיש דברים שאני מהדר. בשר למשל אני לא אוכל, אבל לא בגלל שלא כשר ברבנות אלא בגלל שהחלטתי להדר".

גם בנוגע לטענות על שחיתות ברבנות אומר הרב אריאל כי הביקורת מוגזמת. "נוצרה אווירה של עליהום ואני מאשים גם חלק מהבד"צים בזה, כאילו כל הרבנות מושחתת. נכון יש לפעמים שחיתות. גם אצלנו היה משגיח מושחת. אז פיטרנו אותו והוא ישב בסוף בכלא. בבד"ץ לא יכול להיות שחיתות?", אומר הרב אריאל.

"חלק מהשמועות לא נכונות, חלקן הוצאת שם רע. אני לא אומר שאין בעיות אבל בכל בד"ץ יכולות להיות בעיות. בבית פרטי אין בעיות? לא קורה שכפית חלבית נפלה לסיר בשרי? בבית יהודי נורמלי יש שאלות, וגם במפעל יוצא שיש תקלה פה ושם אז פותרים אותן. אבל בשביל זה להוציא שם רע?".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד