בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב לוונשטיין שיגר מכתב הבהרה למנכ"ל משרד הביטחון

"דבריי הגיעו מלב כואב ואוהב", כתב הרב לוונשטיין והוסיף: "הביקורת שהשמעתי לא ביטאה אובדן אמון"

  • כ' תמוז תשע"ו - 21:00 26/07/2016
גודל: א א א
הרב יגאל לוונשטיין נואם בכנס
הרב יגאל לוונשטיין נואם בכנס

"הביקורת שהשמעתי לא ביטאה אובדן אמון אלא נבעה מלב אוהב וכואב", כתב הרב יגאל לוונשטיין במכתב הבהרה ששיגר למנכ"ל משרד הביטחון לאחר שזה איים לשלול את התקציבים המגיעים למוסדות בעלי מטעם המשרד.

הרב לוונשטיין כתב: "דבריי התפרשו על ידי רבים בצורה שלא התכוונתי אליה, כאילו אני מבקש להדיר מצה''ל חלק כזה או אחר מן האוכלוסייה, או לפגוע בערך הרעות שכולנו אמונים עליו. לכולם יש מקום בצה''ל, ללא קשר לרקע שלהם, להשקפת עולמם או לנטיותיהם האישיות".

עוד הוסיף הרב לוונשטיין: "מתוך היכרות רבת שנים ואמון הדדי בינינו ובין מערכת הביטחון, ומתוך רצון להמשיך ולפעול ביחד כפי שאנו עושים כבר 30 שנה, אני מבקש להבהיר כי מחאתי הייתה מכוונת רק לניסיון לגרור את צה''ל למלחמת הדעות המתחוללת בחברה ביחס לשורה של נושאים, בהם גם היחס למבנה המשפחה בעם ישראל. בסוגיה זו תהום פעורה בין השקפת העולם הליברלית לבין ההולכים בדרכה של תורת ישראל. טענתי ואני עדיין טוען כי מקומו של המאבק בין השקפות אלו הוא החברה האזרחית, ולא בתוך תוכו של הצבא היקר לכולנו. אני מאמין שצריך להכניס לחינוך בצה''ל את המחבר ולא את המפריד בין חלקי החברה הישראלית. הביקורת שהשמעתי לא ביטאה אובדן אמון אלא נבעה מלב אוהב וכואב. לפעמים דווקא מתוך אכפתיות ושייכות נמתחת ביקורת חריפה. הקדשתי את כל חיי לחיזוק הצבא, מתוך אמון ודו-שיח. זו הדרך שאני מאמין בה, וברוחה אני ממשיך לחנך את תלמידיי".

הרב לוונשטיין התבטא בחריפות בכנס 'ציון וירושלים' נגד הטמעת ערכי הליברליזם בצה"ל בסדנאות חינוך ופעילויות שונות. בין היתר תקף הרב לוונשטיין את כניסתם של אלו המכונים "הקהילה הגאה" שמקבלים במה בהזדמנויות רבות במסגרת צה"ל. הרב לוונשטיין כינה את אותה קבוצה "סוטים".

לאחר שהתקשורת פרסמה את הדברים סערו הרוחות במערכת הפוליטית, עד שמשרד הביטחון הודיע כי נבחנת האפשרות לשלול את התקציבים למוסדות המכינה הקדם צבאית בעלי. בשבוע שעבר זומן הרב יגאל לוונשטיין יחד עם הרב אלי סדן לשיחת "בירור" עם מנכ"ל משרד הביטחון, בה דרש ממנו האחרון "להבהיר" את דבריו.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד