בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרבנות הצבאית השתתפה בהרס בית הכנסת

בחברת ההובלות שפינתה את ארון הקודש מביה"כ חזון דוד טוענים כי ההרס בוצע על פי אישור הרבנות הצבאית וכי נציגיה אף נכחו בשטח. בצה"ל מסרבים להגיב

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • כ"ז ניסן תשע"ה - 22:00 16/04/2015
גודל: א א א
ההרס בחזון דוד, השבוע
ההרס בחזון דוד, השבוע

האם הרס בית הכנסת חזון דוד נעשה באישור הלכתי של הרבנות הצבאית? בחברת ההובלות שפינתה את ארון הקדוש טוענים שכן, אך בצה"ל מסרבים להגיב. אם זאת לקול היהודי נודע כי אנשי הרבנות השתתפו בהרס ובפינוי תשמישי הקדושה מבית הכנסת.

בלילה שבין שני לשלישי החריבו כוחות צה"ל ומשטרה את בית הכנסת שנמצא בין קריית ארבע לחברון בטענה שמדובר בשטח ערבי ובנייה בלתי חוקית. בית הכנסת נבנה לפני כ-15 שנים לזכרם של דוד הכהן ויחזקאל מועלם הי"ד שנרצחו באותו אזור. מאז, החריב צה"ל את בית הכנסת למעלה מ-30 פעמים ותושבי האזור הקימו אותו מחדש.

מי שהשתתפו בפינוי חפצי בית הכנסת והובילו את ארון הקודש מבית הכנסת היו חברת "סמי עובדיה הובלות בע"מ". לאחר ההרס התקשרו לבעל החברה תושבים רבים מקרית ארבע שהביעו מחאה על השתתפותו בהרס בית הכנסת.

בשיחה עם הקול היהודי טען בעל החברה כי אנשיו היו בקשר עם אנשי הרבנות הצבאית שאף נכחו בשטח והשתתפו בהרס ובפינוי, וכי הכל נעשה באישורם ההלכתי.

'סמי עובדיה' בהרס, השבוע

"סמי עובדיה הובלות ומנופים בע"מ הוזמנה כקבלן לביצוע פינוי ארון קודש מבית הכנסת חזון דוד בחברון", נמסר בתגובה הרשמית שהעביר לקול היהודי עו"ד ערן וילנר, בא כוחה של החברה. "תפקידה של סמי עובדיה התמצה בהובלת הארון מבית הכנסת והסעתו. פינוי ארון הקודש קיבל למיטב ידיעת סמי עובדיה אישור הרבנות הצבאית מבחינה הלכתית, שנציגיה אף היו נוכחים במעמד הפינוי וכן אישור המנהל האזרחי. סמי עובדיה איננה מעורבת באופן אישי בנושא ואיננה נוקטת עמדה לגבי נושאים פוליטיים ו/או דתיים".

פנינו לדובר צה"ל ושאלנו מהיכן הונפק אישור הלכתי להרס בית הכנסת, והאם אכן הרבנות הצבאית השתתפה בהרס. בצה"ל סירבו להגיב לדברים בנימוק שהנושא "אינו רלוונטי".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד