בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרס האנדרנטה: "כאב שאי אפשר להכיל"

במשפחתו של החייל בניה שראל הי"ד מתקשים לעכל את ההחלטה להרס האנדרטה. "חוץ מאשר לצעוק אין לנו מה לעשות, אז אנחנו צועקים. אנחנו מקווים שמישהו במערכת הזאת התעשת"

  • אברהם שפירא
  • ב' שבט תשע"ה - 19:16 22/01/2015
גודל: א א א
האנדרטה לזכר הלוחמים
האנדרטה לזכר הלוחמים

שלום שראל אביו, של בניה הי"ד שנהרג במבצע 'צוק איתן' תוקף את מערכת השלטון על ההחלטה להרוס את האנדרטה שנבנתה בגבעת גל שבקרית ארבע לזכר בנו ושני חבריו שנהרגו אף הם על ידי ערבים, וקורא - "תתעשתו".

"הגיעה לאוזנינו שמועה שבכוונתם של המנהל האזרחי באמת לבצע את ההריסה. התחושה שלי היא תחושה גדולה מאוד של כאב", אומר האב השכול בשיחה עם הקול היהודי."אני משתומם ואין אפילו יכולת להגדיר את תחושת האכזבה ואי ההבנה למערכת שהולכת לאכוף את הריסת הפרגולה הזאת. אני שומר חוק ולא יזמתי את הקמת הפרגולה. אותה יזמו וממנו מכספם ומזמנם חבריו של בניה. היא לא מפריע ולא מזיקה לאיש".

צה"ל יחריב את האנדרטה לזכרם?

"בכל רחבי הארץ במקומות רבים יש אנדרטאות לזכרם של נפגעים מתאונות דרכים למשל", אומר שראל. "האנדרטאות האלה וודאי לא נבנו עם היתרי בניה ובכל זאת אף אחד לא נוגע בהם. יש מקומות שזה אפילו מסיח את עיניהם של הנהגים וגם שם אף אחד אינו נוגע בהם. והנה במקום הזה, שבעצם מסבבינו יש המון מבנים שנבנו בצורה לא חוקית על ידי ערבים בתקופת כהונתו של שר הביטחון הנוכחי, ואף אחד לא אוכף את החוק. המקום היחיד שבחרה המערכת השלטונית להרוס, היא דווקא הפרגולה על שם בניה שלנו. זה דבר מקומם, כי בניה מסר את נפשו בלי גבול על כל העם, גם השונים ממנו וגם בעלי דעות אחרות. מוזר בעיני ואין לי אפילו את המילים להגדיר את זה בגלל שאני כל כך כואב", אומר שראל.

"חוץ מאשר לצעוק אין לנו מה לעשות, אז אנחנו צועקים. אנחנו מקווים שמישהו במערכת הזאת התעשת ויבין על מה מדובר. אל תאבדו את חוש המידה, תכנסו לפרופורציות. אפשר לחשוב שמדובר על פרויקט הולילנד. נכון, אפילו אסור לבן אדם לבנות מרפסת ללא אישור, ונכון, גם אני לא הייתי עושה את זה כי אני לא מעוניין לעבור על החוק, אבל חוץ מהחוק היבש צריכה להיות מידה באופן הפעלת החוק, אי אפשר כל הזמן לרמוס אותנו".

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה, כי "האנדרטה הוקמה באופן לא חוקי, הקרקע פרטית, במאחז חוות גל. המנהל האזרחי ישמח לסייע במציאת מקום חלופי ראוי וחוקי להקמת האנדרטה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד