בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השגרירה האמריקאית באו"ם הפתיעה

ניקי היילי, השגרירה החדשה סיפרה על העיסוק האובססיבי בישראל

  • כ"ה שבט תשע"ז - 17:04 21/02/2017
גודל: א א א
בניין האום. ארכיון. (אבי אוחיון, לעמ)
בניין האום. ארכיון. (אבי אוחיון, לעמ)

לאחרונה ערכה שגרירת ארצות-הברית באו"ם הנכנסת, ניקי היילי, את תדרוך העיתונאים הראשון שלה. בתדרוך, סיפרה השגרירה כי היא השתאתה על נושאי הדיון שעלו בדיון החודשי של מועצת הביטחון בנוגע למזרח התיכון, ועל ההתמקדות חסרת ההיגיון בפעולותיה של ישראל והביקורת עליהן.

בתדרוך אמרה השגרירה כי לדעתה מועצת הביטחון אמורה לדון בדרכים לשמור על השלום והביטחון הבינלאומיים, ובישיבתה החודשית על ענייני המזרח והתיכון, בשמירה או בהשגה של ביטחון ושלום באזור זה. עם זאת אמרה, "זו הישיבה הראשונה מסוג זה שהשתתפתי בה ואני חייבת לומר שזה היה די מוזר".

השגרירה סיפרה כי נושאי הדיון לא כללו את בניית מאגר הטילים הבלתי-חוקי של ארגון חיזבאללה בדרום-לבנון, גם לא באספקת הכסף והנשק של איראן לארגוני המחבלים השונים, ואף לא במערכה כנגד ארגון דאע"ש או באחריות של בשאר אל-אסד לטבח אלפי אזרחים בסוריה. תחת זו, הועדה דנה "במתיחת ביקורת על ישראל, הדמוקרטיה האמתית היחידה במזרח התיכון".

במהלך התדרוך סיפקה השגרירה החדשה גם תובנות: "אני אמנם חדשה פה, אך אני מבינה שכך פעלה המועצה חודש אחרי חודש במשך עשרות שנים". היילי הוסיפה ואמרה "אני כאן בכדי לומר: ארה"ב לא תתעלם מכך יותר. אני כאן בכדי להדגיש את התמיכה היצוקה בברזל של ארה"ב בישראל. אני כאן בכדי להדגיש שארה"ב נחושה בדעתה להתנגד להטיה האנטי-ישראלית של האו"ם".

בהמשך התדרוך הוסיפה היילי הצהרות שונות לגבי מדיניות ארצות-הברית בכל הנוגע לפעילות האו"ם בכלל ומועצת הביטחון בפרט. היא הדגישה כי ארצה לעולם לא תחזור על הטעות הנוראית כפי שהיא מכנה את החלטה 2334, כמו כן אי כינתה את מדינת ישראל כ'מגדלור של יציבות' וציינה את הצלחותיה היזמיות והטכנולוגיות של ישראל והבטיחה כי ארה"ב לא תהסס מעתה להגן על ידידתה ובעלת בריתה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד