בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השופט בביקורת נגד מעצר פעילי להב"ה

שופט בית המשפט המחוזי מתח היום (ד') ביקורת חריפה נגד מעצר אנשי ארגון להב"ה והטיל ספק רק בקיום עבירה במעשיהם. "מקווים שהמשטרה תפנים את המסר"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ה כסלו תשע"ה - 19:16 17/12/2014
גודל: א א א
מעצר. ארכיון (חיים מנשה)
מעצר. ארכיון (חיים מנשה)

לאחר שאתמול האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרם של עשרת פעילי ארגון להב"ה שנעצרו בקול רעש גדול, מתח היום (רביעי) שופט בית המשפט המחוזי בבירה, רם וינוגרד, ביקורת חריפה כלפי המשטרה.

"ככלל ניתן לומר שהחלק הארי של החומר מתבסס על הנחת מוצא שספק רב האם ניתן להניח שהיא אכן מקימה עבירה", אמר השופט וינוגרד במהלך דיון שהתקיים בערר שהגישו עורכי דינם של החשודים. "עצם הקביעה נגד התבוללות בוודאי שאינה מקימה עבירה אלא אם כן מתקיימת גם האפשרות הממשית שהיא תביא לעשיית מעשי אלימות".

לגבי שישה מהעצורים, קבע השופט וינוגרד כי הראיות נגדם גבוליות, ולגבי הנערה שעצורה בפרשייה, הורה השופט לשחררה היום. לאור זאת, קבע בית המשפט המחוזי שאין מקום להורות על הארכת מעצר נוספת האמורה להתקיים מחר.

עורכי הדין איתמר בן גביר, אביחי חג'בי וחור אוריאל ניזרי המייצגים את החשודים, מסרו בתגובה כי "בית המשפט הציב באופן חד משמעי תמרור עצור למשטרת ישראל. מקווים שהמשטרה תפנים את המסר, ותשחרר עוד הערב את כל עצורי הפרשה. חופש הביטו חל על כולם".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד